Hoelang is er nog kans op een ziekte na een tekenbeet ?

Hallo, ik heb vanochtend een teek gevonden onder me oksel en nu weggehaald. ben gistermiddag in een bos geweest dus hij zat er niet heel lang als het goed is.

Heb wel is eerder teken gehad , ik wou graag weten na hoeveel weken of maanden je nog ziek kan worden. Ik zie op internet vaak staan dat je 3 maanden moet opletten maar ik weet niet of dat betekend dat je dan niet meer ziek kan worden na die tijd. Gr andy

9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
in elk geval goed kijken of de plek rood word of rode kring krijgt
andyka
9 jaar geleden
Ja ga ik doen heb hiervoor al stuk of 5 + gehad omdat ik ook vaak vis in bossen en dat is ongeveer jaar geleden dus als ik weet dat je dan niet meer door die ziek kan worden maakt het me al erg gerust. En dan natuurlijk deze afwachten , het zijn wel veel tegenwoordig erg goed opletten.
fremar
9 jaar geleden
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=13596
Ivana
9 jaar geleden
Als je hem binnen 24 uur hebt verwijderd is de kans op Lyme zeer klein.

Antwoorden (1)

Door tekenbeten loop je het risico op de ziekte van Lyme en die kan zich drie tot 30 dagen na de beet openbaren.