wat is het verschil qua functie tussen de kleine hersenen en secundaire motorische schors(grote hersenen)?

Ze hebben allebei te maken met coördinatie van bewegingen, maar ik zie het verschil niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

hoi Girushi

de kleine hersenen zorgen voor de samenwerking tussen al die spieren die nodig zijn voor beweging zonder dat je daar zelf aandacht aan hoeft te schenken.
de grote hersenen zorgen voor beweging die je bewust aanstuurt, bijvoorbeeld mijn biceps aanspannen als ik wil laten zien dat ik vooruitga op de sportschool :)