moet je alle nagellak weggooien als je kalknagels hebt?

Ik heb aan beide voeten kalknagels, ben hiervoor kuur nailner aan t gebruiken. Ik las dat je om verdere besmetting te voorkomen alle gebruikte nagellak moet weggooien. Klopt dat? Want ik zou toch graag af en toe tijdens de kuur van een jaar, soms nagellak willen dragen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik ook bij voorkeur papieren wegwerp vijlen. Gebruik op de kalknagel alleen producten of voorwerpen, die je na het verdwijnen van je kalknagel direct weggooit.

Antwoorden (2)

Gebruik geen nagellak op uw besmette nagels, de lak sluit af en de schimmel gaat hieronder broeien. Gooi de gebruikte nagellak weg.
fremar
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Maar waaróm moet je het weggooien?
fremar
8 jaar geleden
de schimmel komt via de besmette nagel ook in de nagellak terecht(en kan dus later terug een bron van besmetting worden)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dus idd alleen de recent gebruikte nagellak weggooien.
Lees op de site van Nailner dat dat niet perse hoeft. Nagellak sluit de zuurstoftoevoer af naar je nagel en kan daarom het herstel vertragen. Toch mag je overdag gewoon nagellak dragen, wat je dan verwijderd en vervolgens na een minuut of tien mag je je volgende dosis Nailner weer aanbrengen
Uit de bron:
"Kalknagel en nagellak
Na gebruik van Nailner kun je nagellak aanbrengen. Wacht hiermee tot Nailner is opgedroogd en ingetrokken (1-2 minuten). Verwijder de nagellak weer voor de volgende behandeling met Nailner.

Nadelen van nagellak bij kalknagels
Nagellak kan de zuurstoftoevoer naar het nagelbed bemoeilijken en vocht onder de nagel vasthouden. Dit kan het herstel van de nagel vertragen. Het is daarom raadzaam het gebruik van nagellak tijdens de behandeling met Nailner te minimaliseren. "

Het niet opvolgen van het advies om nagellak weg te gooien en tijdelijk geen nagellak te gebruiken, zal het herstel vertragen, maar het kan dus wel gewoon.
Ik raad je aan om tijdelijk geen nagellak te gebruiken, maar op bijzondere dagen kun je een uitzondering maken. Het zijn jouw nagels tenslotte