Maakt kantoorpersoneel gebruik van een tropenrooster?

ik had hierover een discussie met een collega, de 1 dacht dat alleen mensen die buiten werken van een tropenrooster gebruik maken

8 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
8 jaar geleden
dat ligt aan de temperatuur op de afdeling. over het algemeen is er wel airco
Amadea
8 jaar geleden
Er bestaan kantoren waarin medewerkers zélf mogen bepalen op welke uren zij hun werk verrichten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wij maken gebruik van een airco ;- )
Reden voor afwijkende werktijden zijn dan meestal dat iemand vroeg naar huis wil om nog lekker van het mooie weer te genieten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zo gehete tropen rooster is er niet om je lekker van de zon te laten genieten maar om personeel te beschermen .
Dus als jullie airco op de zaak hebben is het niet nodig

Antwoorden (1)

Er zijn geen regels mbt een zogenaamde tropenrooster.

Wel zijn er regels mbt hitte en ook voor kou (maximum/minimum werk temperatuur), deze staan vermeld in het zogenoemde "Arbo besluit" welke is te vinden op de site van rijksoverheid.nl

Toegevoegd na 53 seconden:
EDIT: EN dus is je antwoord; Ook kantoorpersoneel kan hier dus gebruik van maken (mits het hoger is dan maximum temperatuur)