Wat is de werkwijze bij het verwijderen van wratjes met Duck tape?

Als je bij een kind wratjes wilt verwijderen met Duck tape, moet je dan de tape een hele week laten zitten, of elke dag een stukje nieuwe tape aanbrengen?

8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat om een stofje in de plaklaag.
Dan zou ik denken dat het niet uitmaakt. Denk ook niet dat het bij een kind 6 dagen blijft zitten.. Er zijn verschillende soorten, dus wel de goeie (originele) nemen, bijvoorbeeld niet de doorzichtige.
Bij een andere vraag hier wel eens wat over gelezen, in een link werd er ook een stof genoemd, maar geen idee hoe ik dat terug kan vinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape_occlusion_therapy
Ik denk dat het niet uitmaakt, maar wel sommige verklaringen suggereren wel dat het erop een langere tijd op moet blijven zitten, verwisselen maakt vast weinig verschil, maar niet 's nachts eraf en dan de volgende dag er weer op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is dat geen kindermishandeling? plakband er op en dan eraf trekken, maak je de wrat alleen maar kapot mee, lijkt me. Gewoon aanstipvloeistof kopen, of weg laten vriezen bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is laten bevriezen geen kindermishandeling? Het enige onderzoek in de wiki uitgevoerd met origineel duct tape stelt dat duct tape beter werkt. Laat een kind maar kiezen..

Antwoorden (1)

Knip een stuk duct tape op maat af. Zorg ervoor dat de pleister ruim groter is dan de wrat zelf (bij voetwratten ca. 1 cm extra marge).
Plak de duct tape op de wrat en laat dit 6 dagen zitten.
Verwijder na 6 dagen de pleister en week de wrat nog ca. 5 minuten in warm water: de wrat is nu zacht geworden.
Vijl met een eeltvijltje of puimsteentje de wrat zoveel mogelijk weg.
Laat de plek nu 1 nacht onbedekt.
Plak de volgende dag weer een nieuwe pleister op de wrat en laat deze weer 6 dagen zitten...
ga zo door tot de wrat verdwenen is.
- See more at: http://www.huidinfo.nl/wrattentherapie%20met%20duct%20tape.html#sthash.hLpJlm3b.dpuf