Hoe komt het dat ik vaak net wat harder hoor als ik thuiskom van school?

Hey daar,

Nou, waar het eigenlijk op staat is, ik zit sinds een paar weken op een nieuwe school in Amsterdam en reis met het openbare vervoer en zo. En op lange schooldagen merk ik vaak dat als ik terug kom van school ik net alles wat harder kan horen.

Ik denk dat het antwoord ergens ligt bij het contstant geluiden horen van in de klas, opweg naar school en in de kantine. Verder weet ik niet echt wat dit betekent en of het ook een teken is dat mijn oren teveel geluid in een bepaalde tijd moeten verwerken.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wanneer je na een lange dag met het openbaar vervoer naar huis bent gegaan, dan heb je heel veel prikkels verwerkt.

Je hebt eerder aangegeven dat je een autistische stoornis hebt. Bepaalde zintuigen kunnen door deze stoornis ook gevoeliger zijn. Dat heb jij bij je oren waardoor harde geluiden harder binnenkomen dan bij de meeste mensen.
Na een lange drukke dag ben je er nog wat gevoeliger voor. Daardoor ervaar je geluiden als harder.
Erna55