Wat zou dit rare keelgevoel kunnen zijn?

Ik heb sinds een week of 2 alleen s'avonds als ik ga eten zo'n raar keelgevoel alsof ik moet kokhalzen maar het eten valt wel gewoon goed, maar door dat gevoel kan ik bijna niks wegkrijgen en heb ik elke avond nog steeds honger. Weet iemand misschien wat dit is? Of licht het psychisch?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Een akelig gevoel in de keel komt vaak voor. Soms wordt het gevoeld alsof er een bal in de keel zit ( globusgevoel) , of alsof het eten niet wil zakken na doorslikken, soms voelt het aan als pijn. Er zijn vele medische oorzaken denkbaar, zowel in de keel, de slokdarmen als in de maag, of de luchtpijp.die medische oorzaken die er kunnen zijn kunnen van onschuldig tot kwaadaardig variëren en ook kan het psychische oorzaak hebben en ook dan kunnen de klachten heftig zijn. Meestal is er niks aan de hand bij dit soort klachten. Feit is echter dat sommigen doodsangsten uit staan hierdoor. Er is op afstand dus geen zinnig woord over te zeggen. Ga naar je huisarts ermee, die ziet dit soort klachten heel regelmatig voorbijkomen. Als je gerustgesteld bent, en vaak kan dat vrijwel direct, me,en de klachten al heel snel af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was laatst ook naar de huisarts geweest, omdat ik moe was en allemaal lichtebuikpijn had en me vaak niet goed voelde. Ik zou pfeiffer kunnen hebben. Dus bloedonderzoek gedaan. Ik had waarschijnljjk in een ver verldden pfeffer gehad, en voor de rest ben ik heel gezond. Maar toen had ik dat gevoel in mijn keel nog niet dus ik weet ook niet wat het allemaal is.
Ben je een paar weken geleden toevallig ziek geworden na het avondeten, of misselijk ?
Ik heb ook eens gehad dat ik soep at en daarna moest overgeven. De eerstvolgende keren dat ik diezelfde soort soep at, begon ik al te denken: o als ik maar niet ziek word, en voelde ik mijn maag al draaien. Bij andere soep had ik het niet. Het is overgegaan
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik herken dit helemaal! Maar ik heb dat bij zeg maar al het eten wat ik eet want ik heb namelijk een rot gobie voor overgeven en ziek zijn, genaamt: emetofobie. Maar ik heb dat gevoel echt in mijn keel bij het strottenhoofd zegmaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*fobie