Wat te doen tegen hoesten na stoppen roken?

Gisteren mijn laatste peuk opgerookt. Vandaag niet echt moeite gehad om van de sigaretten af te blijven (gelukkig) maar ik moet wel enorm veel hoesten, met en zonder slijm. Wat is hiertegen te doen? En gaat het snel over? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.3K
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik heb begrepen dat de trilhaartjes in je longen weer gaan werken, en de rotzooi gaan ruimen.
Niks tegen doen dus, behalve volhouden met stoppen.
Is tijdelijk, kan een paar weken duren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt Rieneke, dit komt omdat de vieze stoffen die zich opgestapeld hebben worden opgeruimd, dat is positief, als je er veel last van hebt neem dan een dropje, of eventueel een lepel tijmsiroop. Neem niets om het hoesten tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.optimalegezondheid.com/hoe-snel-gaat-je-gezondheid-erop-vooruit-als-je-stopt-met-roken/
Ritsuka
8 jaar geleden
Goed bezigvmet stoppen. Word vanzelf beter
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor jullie reacties!
Ivana
8 jaar geleden
Van het geld dat je uitspaart moet je iets leuks voor jezelf kopen, dan zie je wat je gepresteerd hebt. Dat is een grote stimulans om vol te houden.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
....ik voel me zo kansloos als ik dit soort dingen lees. Was ruim 40 dagen gestopt. :-( Goed zo GSam. De eerste week is even lastig omdat je lichaam wat ontwenningsverschijnselenen heeft. Dit kan ook wakker liggen of onrustig slapen veroorzaken. Ik ga volgende week naar een stoppen met roken training. Het boek van Allen Carr sloeg bij mij goed aan...maar net niet genoeg vrees ik.
Rieneke1
8 jaar geleden
Succes Voldy! Ik hoop dat je het deze keer vol gaat houden!

Antwoorden (2)

Ja, heb ik ook last van gehad na het stoppen. even doorzetten heeft bij mij maar een dag of 4 geduurd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb héél lang gerookt en veel. Hoestte weinig, wel eens... soms, maar had geen "rokershoestje".
Sinds ik gestopt ben met roken, hoest ik en hoest en hoest ik... vragen aan huisarts hierover : gaat wel over... aan longarts : kan soms erg lang duren .

@GSam, bij de meeste mensen is het na een tijdje over, maar niet bij iedereen. Ik heb nog nooit zo vaak, veel en erg gehoest als sinds ik gestopt ben! inmiddels alweer zes (6) jaar geleden en ja ik erg trots hierop! maar ik hoest nog steeds meer dan normaal [ook slijm op].

Hoesten kan erg lang doorgaan. Je longen waren geasfalteerd, je lichaam probeert dat te herstellen. Ligt er misschien ook aan hoeveel/hoelang je gerookt hebt, dat zou kunnen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Antwoord op je vraag: wat te doen tegen hoesten na stoppen roken?

Niets, gewoon hoesten, op deze manier maakt je lichaam de longen schoon [teer]. Ooit wordt het minder, houdt het op. Kan alleen wel lang duren [ eigen ervaring ] .

Succes ermee, en doe het per dag, dat werkte voor mij tenminste erg goed! :-))