Hoe je in de USA als transgender geen counselingtraject te doorlopen voor je operaties zoals in Nederland?

Ik kijk de serie I am Cait over Bruce Jenner die zich laat veranderen in een vrouw en het verbaast mij dat ze niets weet over de levens en problemen van transgenders noch heeft nagedacht over haar seksuele leven na haar transitie -welke vorm die dan ook heeft genomen want dat is niet even helder. Dat verbaast mij. Vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de huidige medische praktijk in de USA is een diagnose nodig om in aanmerking te komen voor geslachtsaanpassende therapie. Het zgn counselingtraject. Hetzij via medicijnen, hetzij door middel van een operatie. In de International Classification of Diseases is de diagnose bekend als transseksualiteit. De Amerikaanse Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM) noemt het genderdysforie .
De diagnose is een vereiste voor het bepalen van medische noodzaak voor geslachtsaanpassende therapie.

Toegevoegd na 8 minuten:
Er zijn in de USA speciale klinieken met specialisaties in de trans-gezondheidszorg, met inbegrip van de primaire medische zorg en ondersteunende diensten.

http://www.trans-health.com/clinics/

Toegevoegd na 47 minuten:
De film I am Cait verloor in augustus 2015 de helft van de kijkers.
Caitlyn Jenner (voorheen Bruce Jenner) had verwacht dat ze met de nieuwe realityserie I am Cait veel kijkers zou trekken, maar volgens RadarOnline vallen de kijkcijfers erg tegen. Ze zou in de afgelopen week veel kritiek hebben gekregen van andere transseksuelen die de geloofwaardigheid van de film in twijfel trekken.

Citaat van de website :
http://www.nu.nl/achterklap/3984719/bruce-jenner-klaar-geslachtsverandering.html
"Voor deze beslissing ging hij niet over een nacht ijs. Hij heeft er het afgelopen jaar goed over nagedacht'', vertelt de ingewijde. ''Na het laten verwijderen van zijn adamsappel en het toedienen van hormonen, weet Bruce wat hij wil."
''Op voorschrift van de chirurg is hij in therapie gegaan. De artsen geloven dat Bruce psychologisch klaar is om vrouw te worden", vervolgt de bron. "Hij is er ook klaar voor om zijn naam te veranderen. Hij verandert zijn complete identiteit."

Toegevoegd na 56 minuten:
http://www.inquisitr.com/2308587/caitlyn-jenner-kris-jenner-in-couples-therapy-for-closure/