moet je je eigen adres verplicht vermelden op een brief?

Ik wil namelijk een liefdesbrief voor valentijn schrijven maar ik wil onbekend blijven en ben bang dat diegene me herkent aan mijn adres

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Het is niet verplicht.
De liefdesbrief komt alleen niet terug als je adressering niet klopt.
SimonV
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Naar mijn idee is het wel verplicht, maar er wordt niet op gecontroleerd en er worden geen maatregelen getroffen als je het niet op je brief vermeldt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sinds wanneer (en volgens wie) zou dat verplicht zijn?
Antoni
8 jaar geleden
Volgens de instructies op http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/hoe-verstuur-ik-een-brief-of-kaart/brief-adresseren/: "Ook belangrijk: de afzender Vermeld ook de afzender op de envelop. De ontvanger kan dan reageren op uw brief en PostNL kan de brief naar uw terugsturen als de brief niet bezorgd kan worden. U kunt eventueel volstaan met postcode en huisnummer.".
SimonV
8 jaar geleden
Dat is een verstandig advies, geen plicht...