als je 16 bent mag je dan begeleid wonen?

Ik wil graag begeleid wonen en mijn ouders gaan daar mee akkoord, ik kan niet thuks blijven door psychische problemen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja , de minimum leeftijd is 16 jaar en als je bepaalde problemen hebt en daarbij hulp nodig is, is dat mogelijk.

(uit de bron)
WoonStart Begeleid Wonen
Ben je 16 jaar of ouder en heb je hulp nodig omdat:
#Je geen vaste plek hebt om te wonen of het huis uit moet
#Je problemen hebt met bijvoorbeeld je opleiding, werk of geld
#Je door deze problemen je leven niet op orde krijgt
Dan is WoonStart van Timon misschien iets voor jou!

http://www.timon.nl/jongeren/begeleid-op-kamers/woonstart/

Toegevoegd na 8 minuten:
In jouw geval zul je via Bureau Jeugdzorg een indicatie nodig hebben hiervoor. (zie link proud2bme)

>>Voor wie?
Begeleid en beschermd wonen is vooral bedoeld voor mensen met psychische problemen die als gevolg van deze problemen begeleiding nodig hebben in het dagelijks leven. Wil je in aanmerking komen voor een van deze woonvormen, dan heb je een indicatie van het Centrum indicatiestelling zorg (CIZ) nodig (als je jonger bent dan 18 gaat dit via Bureau Jeugdzorg).<<