Agressief zweet verhelpen?

ik speel gitaar, en de stalen snaren oxideren erg snel. na 2 dagen normaal spelen (2 X 2 uur) zijn de plekken al duidelijk zichtbaar. normaal is de standaard voor het verversen van snaren bij regelmatig gebruik 2 weken, maar bij mij zijn de snaren dan al te vies. dit komt door agressief zweet heb ik me laten vertellen. is er een remedie? heb touwens ook gecoate snaren geprobeerd (elixer) maar dat hielp geen sier. zo ook neem ik de snaren af na het spelen. maar het gaat dus om het milder maken van het zweet.

Toegevoegd na 22 minuten:
edit:

de vraag is dus: hoe voorkom je dat je zweet agressief word? niet hoe ga je er mee om als dat al zo is.

kan je bijv. iets eten wat het zweet milder maakt of iets slikken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roestige snaren hoor je zeker, de dynamiek is dan grotendeels weg. little wing gespeeld door SRV is een goed voorbeeld van hoe schone snaren horen te klinken http://www.youtube.com/watch?v=UdYRzH10L2M&feature=related

Het beste antwoord

je bent niet de enige met dit probleem. lees het onderstaande forum maar:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, ook daar staat de tip van de magnesiumpoeder!

Andere antwoorden (3)

Gebruik magnesiumpoeder op je handen. Maakt je zweet niet minder agressief maar het houdt je handen droger en dat scheelt dus uiteindelijk ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij houdt Elixer het veel beter uit dan de meeste andere merken. Voordat ik speel was ik m'n handen, dit helpt voor mij wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je niet zorgen dat je het koud hebt tijdens het spelen? Ik bedoel, ramen en deuren tegenover elkaar zetten zodat je het koud krijgt en minder zweet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan word de doorbloeding slechter, met koude handen kan ik niet echt soepel spelen. het zweten is het probleem ook niet voor het soepel spelen, maar de stoffen die erin zitten die het roesten zo versnellen.