Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (10)

In principe een meisjesnaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het een naam voor een meisje.Het betekent gratie of gracieus en die term dicht je niet zo snel toe aan een jongen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een meisjesnaam, maar tegenwoordig kun je dit soort namen ook aan een jongen geven. Mensen associëren Grace alleen met dames omdat enkele beroemdheden ook deze naam hebben en dat zijn allemaal vrouwen (Grace Jones, Grace Kelly)
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Een Amerikaanse mannelijke vriend van mij heet Grace Vancouver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten is het een meisjesnaam. Een vriendin van mij draagt namelijk de naam: Grace. Deze naam hebben haar ouders speciaal gekozen om een reden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is het een meisjesnaam, maar komt ook steeds meer voor als jongensnaam. Overigens zie je dit steeds vaker dat vele namen voor zowel jongens als meisjes gebruikt worden. Neem bijvoorbeeld de volgende namen: Willy, Kees, Mischa, Don, Sil, Noa.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is (voornamelijk) een meisjesnaam, en het is de "Engelse en Franse vorm van Gracia". Zie onderstaande bronnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou het goede antwoord is dus eigenlijk al meerdere keren gegeven( althans na mijn mening dan) Het is inderdaad afgeleid van de naam gracia of gratcia en dat is een vrouwen/meisjes naam.
Maar omdat de regelgeving omtrent het geven van een naam aan je kind tegen woordig heel erg versoepeld is, mag je dus je zoon ook gewoon Grace noemen.
Je mag je dochter ook gewoon Jamie noemen terwijl Jamie afgeleid is van de naam James en wel degelijk een jongens naam is. Je mag je zoon Kim noemen je dochter mag je Rick noemen je mag je zoon zelfs Inge of Sandy noemen terwijl dat toch echt meer voor een meisje is.
Maar goed tegenwoordig komen er de meest apparte namen voor en zal een jongen die grace heet allang blij zijn dat hij geen bikkeltje of splinter heet.
( tenminste ..............)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach....tegenwoordig mag het allemaal wel...Ik maak zelf kinderboeken, en je wil niet weten wat voor namen er voorbij komen van pasgeboren kinderen, zelfs ik ben na 17 jaar nog steeds verbaasd. Dus als men het een mooie naam vindt....ach...waarom niet?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meisjes :'D
hoesoo? ;oo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding