Zien kinderen geesten ook overdag?

Er wordt vaak gezegd dat kinderen geesten kunnen zien, maar zien zij die alleen in het donker, dus in de avond en nacht, of ook gewoon overdag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Mijn schoonzoon zag als klein jongetje allemaal mensen om zich heen, die niet door de andere aanwezigen werden waargenomen, het tijdstip van de dag maakte daarbij niets uit.
Ook mijn kleindochter heeft die gave en ziet overledenen.
Juist gisteren zei ze nog tegen mij, toen ik haar een nieuw speeltje kado deed: dat vind "die en die" ook leuk, ga hem even laten zien, en zo houdt ze dan een heel verhaal tegen haar vriend uit de geestenwereld.
Wij hebben ontdekt dat het iemand van vroeger uit de familie van haar pappa is.
Ook mijn schoonzoon ziet die overledene soms bij zijn dochter en weet dat die persoon bij haar is om voor haar te zorgen als een soort van extra beschermengel.
Het tijdstip van de dag maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel kinderen zitten aan de drugs dus zien soms wel is wat ja.....

Ik denk dat niet alleen kinderen geesten kunnen zien en geesten kan je zeker ook overdag zien maar meer in een soort van gedachtegang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je gelooft dat ze geesten zien (want vele mensen trekken dit in twijfel) mag je ook geloven dat ze dit overdag doen.

Ik ken hier voorbeelden van uit mijn directe omgeving en van mezelf vroeger toen ik een jaar of 4 was. Het betreft hier zeker geen gedachtegang zoals vorige reageerder zegt.

Mijn nichtje bijvoorbeeld zag iemand vanuit de muur richting de keuken lopen (ze volgde hem met ogen en hoofd in de richting waarin hij opliep), ze kon deze man vervolgens nauwkeurig omschrijven, waardoor haar moeder kon vertellen dat dat haar overleden oom was (de broer van moeder) die het kind nog nooit had gezien (ook niet op foto's)

Ik zelf had vroeger een "denkbeeldig" vriendinnetje werd er gedacht. Dit was alleen enorm extreem. Ze at van mijn bord, ik speelde alleen met haar, toen mijn moeder en ik van buiten kwamen en ze de deur dicht deed, moest ze de deur eerst nog open doen, want vriendinnetje stond nog buiten. Heb echt stennis staan schoppen, tot ze die deur opendeed. Mijn oma die bepaalde helderziende gave's had (en daar nooit beroepsmatig wat mee gedaan heeft) heeft mijn moeder verteld dat dit niet denkbeeldig was, dat het meisje daar echt stond, dat ze 2 jaar ouder leek dan mij, en blond, krullend haar had tot haar schouders.

Dus ja, als je gelooft in geesten, en dat kinderen hier ook nog eens gevoeliger voor zijn, mag je zeker geloven dat ze deze haarscherp zien en ook overdag.
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord +
niet alleen kinderen,ook volwassenen die in geesten geloven,geloven geesten overdag te hebben gezien.
13 jaar geleden
Bestaan geesten?
Als ze bestaan en gezien kunnen worden zal het tijdstip waarop ze gezien worden er niet toe doen.
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord maar ik zou graag meer onderbouwing zien.
ja hoor kinderen zien ze ook overdag, net zoals volwassenen.