Wat zijn de kenmerken van het sterrebeeld stier?

En wie kan mij hier mee over vertellen?
Het liefst je eigen ervaringen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Stier is, net als elk ander sterrenbeeld, een verzameling sterren die niets met elkaar te maken hebben, behalve dat ze vanaf een bepaald punt in de ruimte gezien in een formatie lijken te staan die sommige organismen doet denken aan een levensvorm die zij kennen van de planeet die zij bewonen. Deze vergelijking vergt echter nogal wat verbeeldingskracht.

Deze sterren kunnen lokaliseren kan helpen bij nachtelijke navigatie, wanneer je weet in welke periode van het jaar men zich bevind.

Toegevoegd na 9 minuten:
En om het wat specifieker te maken; de bekendste ster in Schorpioen is Antares, een rode superreus die vanaf onze locatie gezien de zestiende helderste ster is in de nachtelijke hemel. Van 13 sterren in die richting is inmiddels bekend dat er planeten omheen draaien. Tevens bevat het 4 Messier-objecten; twee bolvormige sterhopen, plus nog twee sterrenclusters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het sterrebeeld stier is o.a.:
geduldig en betrouwbaar
warmhartig en liefdevol
volhardend en vastberaden
vreedzaam en houdt van veiligheid

maar ook

jaloers en bezitterig
rancuneus en koppig
genotzuchtig en hebzuchtig

Maar zoals gezegd, ga uit van je eigen ervaring daarmee.
Bovenstaande is maar een greep uit de veelal verschillend uitgelegde voorbeelden van kenmerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
enige onderbouwing van de 'min' is wenselijk. Anders krijg ik het gevoel dat de 'minner' ergens in een hoekje wegkruipt
Er zijn beslist geen kenmerken van welke aard dan ook die mensen die in de zelfde maand geboren zijn met elkaar gemeen hebben of verbinden. Alle horoscopen en astrologenpraat maken gebruik van eenvoudige trucjes (zoals barnum-bewereringen die voor bijna iedereen gelden), en hebben een voorspelbaarheid of betrouwbaarheid van nul komma nul. Dat is al ZO vaak aangetoond, dat het niet eens grappig meer is.

Wel zijn er bepaalde kenmerken terug te vinden in mensen die ongeveer in de zelfde tijd van het jaar jarig zijn - al zijn het er weinig en nog niet geldend voor iedereen trouwens), en heeft de bekendheid met je horoscoop zeker een boemerang-effect op het gedrag, meer naarmate mensen meer waarde hechten aan hun horoscoop. Mensen die hun sterrenbeeld helemaal niet kennen halen het hunne niet uit willekeurige beschrijvingen van 12 sterrenbeelden.

Over hoe makkelijk mensen zich in de maling laten nemen met dergelijke zaken zijn prachtige filmpjes te vinden. Ik heb zelf even geen geluid, maar ik geloof dat dit er eentje is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben al meer dan 75 jaar stier en heb gemerkt,dat ik me in niets onderscheid van mensen met andere sterrenbeelden.