Als je gevingert word door je vriendje , en de volgende dag heb je pijn tijdens het plassen , heb je dan een soa?

Ik ben gisteren gevingert , door me vriendje. Ik vond het niet erg. Maar, de volgende dag heb ik pijn tijdens het plassen en lopen bij me geslacht. En me vriendin zei eergisteren dat ik eerst soa's moest lezen. Ik heb het gedaan. en nu ik er zo over denk : HEB IK EEN SOA?!
Ja / nee . En ik durf het niet aan me moeder te vertellen.
dan flipt ze helemaal! xx een 13 jarig meisje , die heel gestresst is.

Toegevoegd na 21 minuten:
Met het deel ;'' Ik vond het niet erg ''. Bedoel ik te zeggen dat het fijn was dat hij me vingerde. En nu denk ik ook wel dat ik blaasontsteking heb! Maarja wel toevallig dat het net na het vingeren kwam. Dus , jullie helpen me goed!
Maar is het niet raar om te vragen aan je vriendje of hij z'n handen wilt wassen + onder zijn nagels?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
69.1K

Het beste antwoord

Je bent gevingerd door je vriendje en je vond het niet erg?

Maar vond je het fijn? Als je het niet echt heel fijn vond dan was je waarschijnlijk niet ontspannen.

Of hij is veel te hard en te ruw bezig geweest.

En dan heb je eerder kans dat je huid geirriteerd raakt en pijn gaat doen.

In ieder geval hoort het niet pijn te doen, zeker niet bij het lopen.

DUS:

1] Nooit meer wat [laten] doen wat je niet zelf echt heel lekker vind.

2] Waarschijnlijk gaat de pijn vanzelf weg, zo niet dan moet je toch even naar de dokter. Je ouders hoeven niet te weten wat je daar gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies mijn gedachte. Zeker als ze (zoals ik hoop!) is gevingerd door een leeftijdgenoot, is de kans groot dat hij niet precies wist waar hij mee bezig was, terwijl zij uit onzekerheid niet op het idee kwam dat het lekkerder zou moeten zijn, en ze anders nee zou kunnen zeggen. 'Het niet erg vinden' is natuurlijk géén goede reden om seks (en JW1: ja, dit is óók seks) te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ! Hij is 1 jaar ouder als mij. 14 dus.
en hij is al ontmaagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is belangrijk dat jij het fijn vind wat hij doet. Je moet het zelfs heeeel fijn vinden! Dan zal het na afloop geen pijn moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JW1: dat hij al ontmaagd is wil niks zeggen.
Dan weet hij nog niet vanzelf wat hij wel en niet bij een meisje kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je halt me alweer de woorden uit de mond. Een 14-jarige die al ontmaagd is, is niet direct een ervaren en vaardige minnaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is en blijft een TOP antwoord!
Bedankt !
Plus goeie uitleg :)

Andere antwoorden (7)

De kans dat je dan een SOA hebt is redelijk klein. De meeste SAOs hebben een incubatietijd (De tijd tussen besmetting & het moment dat je er last van krijgt) van veel langere tijd. De enige soa die snel is, met enkele dagen incubatie, is Gonorroe. De kans dat je dit oploopt van vingeren is niet erg groot.

Je kan naar de GGD of seksualiteitscentrum in jouw stad voor een gratis anonieme SOA test. Zo weet je het zeker, en kan je zekerheid krijgen zonder dat je ouders het te weten komen.

http://www.allesoverseks.be/cms/vragen/incubatietijd/hoe-lang-duurt-de-incubatietijd-bij-soa.aspx
HOE LANG DUURT DE INCUBATIETIJD BIJ SOA?
De incubatietijd van soa verschilt heel erg. Gonorroe manifesteert zich al na enkele dagen, terwijl hepatitis B en genitale wratten soms pas na een half jaar kunnen aangetoond worden. De meeste soa zijn echter na een 3-4 tal weken aantoonbaar.

WAT IS GONORROE?
Gonorroe of 'druiper' is een soa die wordt veroorzaakt door een bacterie Neisseria gonorrhoeae.

Het gaat om een infectie van de plasbuis en/of van de vagina en baarmoedermond. Als de geslachtsorganen met de slijmvliezen van de mond of anus in contact komen, kan ook een infectie van de keel of anus ontstaan. Besmettingen met gonorroe komt in ons land vrij veel voor. Dit is voornamelijk het geval bij mannen die seks hebben met mannen. Sinds 2000 neemt het aantal gevallen toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De klachten die je hebt, klinkt eerder als een blaasontsteking.
Ik zou een afspraak bij de huisarts maken, dan moet je 's ochtends langskomen met een potje ochtendurine.
Je hoeft niet te vertellen hoe het is gekomen aan de dokter, gewoon de klachten die je hebt.

Volgende keer aan je vriendje vragen of hij eerst goed zijn handen wil wassen (ook onder de nagels).

Toegevoegd na 22 minuten:
Het is helemaal niet raar. Als je uitlegt dat je anders een blaasontsteking krijgt, doet hij dit echt wel hoor.

Toegevoegd na 24 minuten:
En het is niet toevallig na het vingeren, je blaasontsteking kwam door het vingeren.
Vlak bij de clitoris zit ook de urinebuis. Als je daar met 'vieze' vingers in de buurt gaat zitten, kunnen door het wrijven en spelen met de clitoris bacteriën de urinebuis binnengaan en daar een infectie veroorzaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal; extra tip: plassen na de seks.
Als je vriendje je alleen gevingerd heeft heb je geen SOA. Maar als hij, of jij, eerst aan zijn penis gezeten heeft is die mogelijkheid er wel. Echter in de meeste gevallen zul je niet gelijk de volgende dag pijn hebben van een SOA.

Maak een afspraak bij de GGD om een test te doen. Dit is de enige manier om zeker te weten dat je geen SOA hebt. Je ouders hoeven het overigens niet te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je vagina wat geïrriteerd is.De huid in je vagina is erg gevoelig waardoor je als het ware een soort van schaafwondje krijgt na langdurige wrijving.
Ik denk dat het nare branderige gevoel vanzelf weer over gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou,sorry,maar ik denk zelf dat je vriendje wat té ruw met je vagina is omgegaan en/of géén schone vingers had,ok?

je hebt misschien daardoor wel een irritatie óf een infectie opgelopen,waardoor het m.i. nu pijnlijk-gevoelig is.

ik zou zeggen: als deze irritatie aanhoudt,gewoon ff een afspraak maken met je huisarts voor de zekerheid.

naar mijn (zéér bescheiden---ik wéét 't: ben zelf nog maar 15 jaar,ok---) mening is dit echter géén sexueel overdraagbare aandoening hoor.

hoop dat je wat gerustgesteld bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort maar krachtig...nee je hebt geen soa.blaasontsteking doet pijn,maar druppel je ook plas en kun je niet gewoon naar de wc.???
jouw vriendje moet gewoon heel goed zijn nagels KNIPPEN en niet te ruw tekeer gaan.de huid van de vagina en omstreken is zeer teer en duld,vooral op jouw leeftijd geen ruwe behandeling.

nee,het is niet raar om te vragen....ben je schoon????
neem desnoods een pakje natte doekjes(overal verkrijgbaar)mee in je tas of wat dan ook om te zorgen dat je allebij schoon bent als je niet weet waar de sex begint of eindigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eens een urine potje bij de dokter afgeven want dat is een blaasontsteking. Krijg je medicijnen voor.
Kan je ook voorkomen door na de daad gelijk te gaan plassen ook al moet je niet of dingen met veel cranberry eten drinken. Goed voor de blaas