ik heb 5 dagen voor dat ik ongesteld moest worden onveilige sex gehad, kan ik zwanger raken?

condoom geknapt tijdens de sex.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (7)

Het kan zeker. Ga om de morning after pil!

Toegevoegd na 2 minuten:
De morning-afterpil (ook wel noodpil genoemd) is een middel dat tot maximaal 72 uur na onbeschermde geslachtsgemeenschap de kans op zwangerschap sterk vermindert. De werkzame stof in deze pil is levonorgestrel

Deze pil kan worden gebruikt als geen anticonceptie is toegepast of als wordt vermoed dat de normale anticonceptie niet heeft kunnen werken (bijvoorbeeld een condoom dat is gescheurd, een anticonceptiepil die de vrouw is vergeten in te nemen, of een aanval van braken of aanhoudende waterdunne diarree waardoor een ingenomen anticonceptiepil verminderd werkzaam kan zijn geworden). Ook kan de anticonceptiepil worden gebruikt wanneer bij medicatie (bijvoorbeeld sommige soorten antibiotica) te laat wordt ontdekt dat de anticonceptiepil mogelijk verminderd werkzaam kan zijn geworden.

De betrouwbaarheid van de morning-afterpil is minder dan 100%. Deze betrouwbaarheid hangt ook af van de duur van de periode die verloopt tussen geslachtsgemeenschap en de inname van de morning-afterpil.

De betrouwbaarheid is:

95% bij inname van deze pil binnen 24 uur
85% binnen 48 uur
en 58% bij gebruik binnen 72 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van onveilig vrijen kun je heb je ALTIJD kans om zwanger te raken. Rond je eisprong ben je het vruchtbaarst (wanneer dat is kun je zelf uitrekenen), maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het daarvoor of daarna niet mogelijk is om zwanger te worden!
Zoals al gezegd werd, tijd voor een morning after pil (als je niet zwanger wil raken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleine kans !! echt waar.. korte levensduur van sperma in zure omgeving op "de foute tijd"... Als je bijvoorbeeld een cyclus van 29 dagen hebt..ben je 1 à 2 dagen vòòr de 14 1/2 dag het vruchtbaarst. Ik ken je situatie niet. Moeder natuur maakt heel veel dat onmogelijk lijkt..mogelijk.. Maar toch...kleine kans !1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan absoluut. Je hebt op *ieder* moment in je cyclus kans om zwanger te raken, omdat je cyclus nou eenmaal geen exacte wetenschap is.

Hoe lang geleden is dit gebeurd? Als het gisteren of eergisteren was, heeft de noodpil (te krijgen bij de drogist, zonder recept) nog zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt maar een kleine kans. sperma blijft max. 48 uur leven zodra het bij je binnen is, en als jij een redelijk logische cyclus hebt, dan heb je tussen de 12 en 14e dag een vruchtbaar eitje. dat eitje blijft ook maar 24 uur actief, normaal gesproken, dus bij een cyclus van de gemiddelde 25 dagen, had je geen 'actief' eitje meer toen je onveilige sex had.
maarrrr..deze theorie gaat op bij een gemiddelde, constante cyclus, waarbij je je eigen cyclus ook een beetje kent en weet 'waar' je op welk moment in de maand bent. zoals hierboven al staat, moeder natuur kan rare grapjes uithalen en altijd onverwacht anders zijn. al is die kans klein, de kans is er wel en maakt je nu zenuwachtig. alleen al voor je eigen geruststelling is het fijner om een morning after pil te halen. daar moet je geen maandelijkse gewoonte van maken, maar voor een keertje maakt dat echt niets uit en kan het je lichaam geen kwaad.
als het je vaste vriend was waarmee je sex had en je vertrouwt hem en kent hem goed, is dit misschien een beetje een overbodig advies, maar anders zou ik als ik jou was naast de pil halen ook vooral een soa test doen. de kans dat je een soa hebt opgelopen, is er namelijk ook!
succes, en kijk ook eens op anticonceptiemethoden.nl daar staan misschien anticonceptie dingen voor je bij die relaxder zijn dan een condoom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou best kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie zou het wel kunnen, en ik zou ook zeker de morning after pil gaan halen. ( of w88 tot je ongesteld zou worden, als je dan nog niet ongesteld wordt kan je altijd nog een overtijdsbehandeling laten doen.) Een morning after pil is namenlijk ook niet goed voor je, als je dat vaker gebruikt wordt de betrouwbaarheid van de morning afterpil ook minder.

Alleen.. Zwanger raken is eigenlijk niet zo gemakkelijk als je er bewust mee wil gaan. je moet echt de juiste omstandigheden hebben voor het sperma om te overleven en bij het eitje te komen.