Wat is voorspel?

Ik ben bijna 1jaar samen met mijn vriend en we zouden verder willen gaan?
Maar ik heb nog zoveel vragen en durf ze niet allemaal te stellen aan mijn vriend.. Voor hem is het ook de eerste keer, maar ik hoop dat hij wat meer weet dan mij! =)
Hier komen mijn vraagjes:
Seks hoe begin je eraan? Wat gaat er allemaal voor af? Voorspel? Ja, wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat vinden jongens leuk en wat kan ik verwachten van mijn partner? Maar wat voor voorspel?
Kan iemand me helpen?

Groetjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Voorspel houd in elkaar voldoende opwinden alvorens je tot de "daad" overgaat.
Vaak hebben vrouwen langer voorspel nodig om in de "mood" te komen dan mannen.
Wat je onder voorspel verstaat is hel persoonlijk dat kan varieren van een goed gesprek met erotische ondertoon tot knuffelen strelen zoenen zachtjes krabben bijten massage etc..
Voorspel kan heel lang duren soms begint dat 's morgens al met wat zinspelingen of een ondeugend sms'je.
Alhoewel orale sex vaak tot de sex wordtgerekend is het ook een vorm van voorspel.
Hoeveel voorspel iemand nodig heeft is heel persoonlijk en zelfs bij 1 persoon wisselt dat nog wel eens.
Ook al lijkt het de eerste keer erg spannend (dat is het ook wel) moet het eigenlijk wel ontspannen en vanzelf gaan dus er mag geen "moeten" zijn.
Daar jullie allebei onervaren zijn kunnen jullie niets anders dan heel duidelijk aangeven wat je wel en niet leuk/lekker vindt. Dat is prettig zowel voor hem als voor jou.
Als je later wat meer ervaring hebt zul je beter de signalen opvangen die een partner afgeeft wat hij/zij wel lekker vindt en hem/haar opwind.
Tip; laat je niet gek maken dat het moet gebeuren op bijv. 29 december om 23.15 uur.
Ga er ontspannen mee om geniet van het proberen
begin rustig aan je kunt altijd harder doen maar nooit meer terug als je te hard bent begonnen en je partner vindt zacht/langzaam lekkerder.
Geniet van het ontdekken van je eigen lichaam en schaam je daar niet voor.
Geniet van het ontdekken van het lichaam van je partner het zit vol met verassingen.
En bovenal doe het veilig !!

Have fun !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

lekker knuffelen,strelen, zoenen enz . dat is voorspel

Toegevoegd na 4 minuten:
en een beetje uitdagen/plagen vinden jongens leuk..
Veel plezier, het komt vast goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
knuffelen, kussen, elkaar teder betasten
er zijn veel sites over, kijk eens op je gemak
http://www.droomvrouwenverleiden.nl/het-voorspel-voor-de-seks-tips-om-lustgevoelens-op-te-wekken.html
en hier
http://www.droomvrouwenverleiden.nl/kussen-zoenen-zoentips-zoenen-met-vrouwen-meisjes-doe-je-zo.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan eens te kijken op de website http://www.sense.info/
Daar kun je allerlei dingen lezen over alles wat met seks te maken heeft, vragen stellen etc. (ook anoniem als je dat wilt).

Op deze pagina vind je informatie over de meest gevoelige plekjes op je lichaam: http://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/
Dat is eigenlijk voorspel. Je gaat wat zoenen, wat knuffelen, en dan strelen en spelen met o.a. die plekjes, en proberen uit te vinden wat voor jullie beide het fijnste voelt.
Voorspel is bedoeld om je wat meer in de stemming te krijgen voordat je met echte seks begint, maar als je er nog niet aan toe bent, kun je het ook alleen bij dit spelen houden.

http://www.sense.info/vrijen/de-eerste-keer/
Hier staan nog wat handige tips voor de eerste keer seks.
13 jaar geleden
De meest open, leerzame en eerlijkste site die ik ken voor iedereen die met vragen zit over sex is wel deze: http://www.sexwoordenboek.nl/

Bovenaan zie je het alfabet ... klik (in jullie geval) op de 'V' van Voorspel en je vindt het antwoord op jullie vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het 1e wat me opvalt, is jouw vraag: Wat vinden jongens leuk. Het gaat er niet om wat je vriend fijn vindt, maar ook jij moet er van genieten! Wat is voorspel? Het is ( het klinkt een beetje formeel, voorbereidingen treffen tot de( zoals dat zo mooi heet: DAAD!). Meestal begint het met elkaar knuffelen zoenen (tong), strelingen die steeds intiemer worden en tot je voelt dat je er aan toe bent tot over te gaan tot het ultieme lichaamscontact. Aldoende kom je zo ook van elkaar te weten,wat je partner lekker vindt.