Verkering, liefde, seksualiteit, durven, zelfvertrouwen. Wat nu?

Beste,

Het lijkt me wel is fijn en leuk om ooit is verkering te hebben. Het is niet bepaald dat ik het wil om erbij te horen. Dat absoluut niet. Ik ben zowat de enige jongen die zichzelf blijft. Maar het gaat mij erom dat ik misschien dan zelf ook nog een gevoel krijg van dat ik mooi gevonden word door een meisje. Dat er toch ook andere mensen van me houden en dat ik er ook mag zijn (op aarde). Dat zou mij misschien wel goed doen (qua zelfvertrouwen).

Verder zou ik het best eng vinden om het mijn ouders ooit is uit te leggen.
Ik ben meer bekend als een stille, verlegen en bange jongen die als het erop aan komt, liever wegkruipt.
Ik herken mezelf goed op alle momenten, ik weet wat ik er aan moet doen, maar ben bang voor de gevolgen.
Ik wil veranderen, maar durf het niet.
Iedereen kent me zoals ik nu ben, typen gaat natuurlijk heel wat makkelijker, face-to-face had ik nu geen woord gezegd.

Dat is vooral een gevolg van dat ik vroeger gepest ben, bedreigd met een mes en veel operaties als kleine heb meegemaakt.

Mijn ouders zijn ook van die denkers, vooral mijn moeder. Die maakt zich denk ik (en weet ik half) op elk moment en elke plaats zich zorgen om mij.
Vooral omdat wij samen meer "gevoelige" mensen zijn.

Maar toch, lijkt het me leuk.

Ik speelde als sport voetbal, maar ben ik ook vanaf gegaan omdat de pesters daar ook waren en omdat ik daar ook vaak het gevoel had van gepest te worden.

Ik ben nu 15 jaar.

Graag wat hulp en uitleg.

Mvg,
Ruben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (10)

Met jouw eigenschappen sta je nu niet direct in de schijnwerpers bij de meisjes en als je er toch een wilt zul je ze moeten opzoeken.
Ik geef je gelijk dat je het voetbal vaarwel hebt gezegd, maar waarom ga je niet naar korfbal, daar speel je samen met meisjes en dan is ook de kans wat groter dat er een je ziet staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet vooral beseffen dat het jouw leven is en jouw leven alleen. Jij beslist wat je ermee doet en niemand anders.
Dit betekent dus ook dat je op het gebied van liefde en verkering er pas aan moet beginnen als het voor jou goed voelt. Natuurlijk is het leuk dat als je verkering hebt dat je iemand hebt om van te houden en iemand die van jou houdt, maar het komt wanneer het komt.

Daarnaast is er niks mis met een stille en verlegen jongen. Dit zijn toch hele mooie eigenschappen?

Dat je een bange jongen bent is wel een punt van aandacht. Als je heel veel last hebt hiervan zou je misschien kunnen praten met een psycholoog. Hij kan je helpen om meer voor jezelf op te komen en jezelf te accepteren zoals je bent.

Maar misschien is een goed gesprek met je moeder al genoeg om je te helpen.

Kortom, maak je niet zo'n zorgen. Het kan ook allemaal grotendeels aan de puberteit liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je klinkt Als een jongen Waar veel meisjes op verliefd kunnen worden, NOOIT verlegen zijn durf op te vallen Daar houden meisjes van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow man, ik vind je een hardstikke moedige kerel, ook al ben je pas 15. Op deze manier je onzekerheden blootgeven raakt me! Volgens mij zit er heel veel talent en moois onder dat verlegen persoontje dat je beschrijft te zijn naar de buitenwereld.
Gun jezelf de tijd, er zullen vast en zeker meisjes verschijnen die dat in je zullen zien. Ben voorzichtig met jezelf. Heb vertrouwen :D Komt goed jong!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit ook wel mijzelf en ik wil zeggen: kom gewoon voor je zelf op! Laat je eens van je leuke en goede kant zien en stap gewoon eens op een meisje af. MIsschien is het inderdaad ook weer een idee om gezellig op een sport te gaan, zodat je weer wat mensen ontmoet!

In ieder geval, maak wat leuks van het leven ik weet zeker dat er meiden zijn die jou willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie. Maar.. Ik weet gewoon echt niet waar ik dan moet over gaan praten of iets dergelijks.. Ik weet het gewoon niet :(
Ik denk dat het niet echt uit maakt dat je als 15 jarige een meisje nodig hebt. Het is namelijk altijd eerst belangrijk dat je goed je school doet etc.., maar op deze leeftijd heb je altijd wel meisjes zitten die na enkele weken al gelijk uit maken. Als een meisje het met je uit maakt heb je ook weer gelijk liefdes verdriet.

Het probleem is vaak dat mensen op die leeftijd niet een serieuze relatie kunnen hebben. Ik zelf heb er ook een aantal gehad en die zijn allemaal slecht afgelopen. Je kan beter even wachten totdat je iemand tegen komt die echt helemaal weg van je is en waarvan jij zeker weet dat ze het niet na een week gelijk uit zou maken.

Verder ken ik je ook persoonlijk, maar vond het toch belangrijk voor je om als vriend te reageren hier. Ik wil je graag helpen, maar zomaar iemand zoeken lukt niet, omdat ieder mens een eigen mening heeft. Wel sta ik altijd voor je open om je vragen te beantwoorden. Denk maar is na over de reacties die hierin worden geplaatst. Het is niet zinvol om gelijk na 1x iemand gesproken te hebben een relatie met hem/haar aan te gaan.

Rick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je geestelijk je leeftijdgenootjes al lang ontgroeit ,als ik je vraag lees word ik helemaal stil.
Prachtig geschreven hoor! Dat als 15 jarige.
Meisjes zullen zeker op jou verliefd worden ,en al zijn,maar misschien merk je het nog niet op.
Het probleem voor jou zal dan zijn, toenadering zoeken,als gevoelig persoon is dat altijd moeilijk.
Misschien kan je de vereniging hsp (hooggevoelige persoonlijkheden) contacteren deze houd zich bezig met hooggevoeligheid en de problematiek daar rond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfvertrouwen, zelfvertrouwen en zelfvertrouwen.
je kent jezelf al heel goed (wat ik uit de tekst opmaak)
dat kunnen niet veel mensen van zichzelf zeggen.
maar echt, kom voor jezelf op, sta wat steviger in je schoenen en laat zien dat je er bent.
die achterlijke pesters, pesten alleen omdat ze zelf ergens onzeker over zijn en dat zo proberen te verbloemen door middel van andere maar te kwetsen of te treiteren.
die zijn niet écht zichzelf.
jij wel, dat maakt het ook wel lastig voor je, want blijkbaar is het tegenwoordig echt not done om jezelf te zijn.
dat overleef je niet in de maatschappij.
beetje jammer, want wanneer de mensen zichzelf zijn, zijn ze op hun mooist.
stop met terug denken en leef alleen maar verder, begin opnieuw.
je moet natuurlijk nou niet opeens drastisch veranderen,
maar als je nou steeds meer een beetje voor jezelf op gaat komen of een keer een grapje maakt en jezelf niet aan de kant laat zetten door anderen, gaan ze je wel meer respecteren.
doen ze dat niet, dan zijn zij het ook niet waard.
jouw kans komt echt nog wel, geloof me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WOUW! Respect man! je kan anders naar een plek gaan waar je niemand kent en daar een meisje aanspreken. als je dan een blauwtje op loopt weet niemand het van je sociale kring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent misschien een verlegen, bange jongen, maar god wat kan jij schrijven zeg! Laat jezelf niet wegpesten je bent wel beter dan dat! Een jongen die zo over zijn gevoel kan praten, hartstikke goed jij komt echt nog wel een ontzettende leuke meid tegen die jou verdiend als vriendje. En ja het is fijn om te horen als iemand tegen je zegt wat zie je er mooi uit vandaag, of wat ben je toch lief! Maar leer is blij te zijn met jezelf, probeer wat meer van je af te bijten als mensen lullig tegen je doen. Beter gezegd nog negeer het en loop door ze zijn waarschijnlijk gewoon jaloers. Mensen die andere pesten hebben zelf vaak problemen, zoals weinig zelfvertrouwen en door iemand te pesten groeit dat, omdat ze het gevoel hebben de 'baas' te zijn over iemand. Jij zou hun moeten uitlachen eigenlijk! Ga op een vechtsport, bijvoorbeeld kickboksen. Is goed voor je zelfvertrouwen en je kan jezelf altijd verdedigen. En je wordt er nog gespierd van ook;). Dat is mijn advies veel succes ermee jij komt er wel