Wat maakt een mens "aantrekkelijk"?

Dit is een erg subjectieve vraag, maar ik vroeg me af waardoor mannen of vrouwen iemand aantrekkelijk vinden, heeft dat te maken met de gouden verhouding(1:1.618)? Iedereen kan zeggen dat Beyoncé of Shakira knap zijn, daar zijn de meesten het wel mee eens, maar waarom is dat zo?

Toegevoegd na 42 minuten:
qua uiterlijk

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Goede vraag!
Waarom vinden we bijv. een klein neusje en volle lippen mooier dan een lange puntneus en dunne lippen?
En toch is het zo.
Er zijn ideaalbeelden en die creëren we zelf.
Net zo goed dat slank voor mooi,gezond en aantrekkelijk staat en dik voor lelijk,lui en ongezond.
Niet terecht overigens.
Jammer dat dit soort oppervlakkigheden zo belangrijk zijn.
Vaak kunnen we er niet aan voldoen.
En vrouwen als Shakira en Beyonce zijn geen realistische rolmodellen.
Vergeet niet die hebben een heel legertje visagisten,kappers enzo meer om zich heen.
Schoonheid is een relatief begrip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat dit toch wel het beste antwoord is

Andere antwoorden (6)

Het schijnt dat het erg belangrijker is dat een gezicht symmetrisch is dan wat voor uiterlijke trekken iemand heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht ik ook gelijk aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht daar ook aan ja! Heb dat weleens gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht juist dat als je een volledig symmetrisch gezicht hebt dat het dan júist minder mooi is, bedankt voor de correctie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volledig symmetrisch is storend, dus ergens er tussen in :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah okay, was ik efkes in de war mee :p
Zijn goed karakter...
13 jaar geleden
Volgens mij is iemand niet persee knap als diegene een symmetrisch gezicht heeft. Voor modellen gekd dat wel, als je een symmetrisch gezicht hebt dan ben je eerder geschikt als model. Persoonlijk vind ik de meeste modellen niet eens knap. Het verschilt voor een ieder denk ik wat mooi gevonden wordt, het heeft alles te maken met smaak. Er zijn wel bepaalde criteria aan mensen die een groot deel van de mensen als mooi beschouwt, zoals een gespierd lichaam wordt vaak aantrekkelijker gevonden dan een vet lichaam. Bij een vrouw is dit vaak een mooie heuplijn en mooie borsten en lang haar. Maar vergis je niet, artiesten van TV worden mooi gemaakt he, zo draagt beyonce een pruik. Doordat ze dus zo gemaakt worden dat een groot deel van de mensen hen mooi vind worden ze ook vaak zo herkend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind uitstraling bepalend. Iemand kan nog zo mooi zijn als ie er chagrijnig bij kijkt is zo iemand voor mij niet aantrekkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens is gericht op in stand houden van de soort en dus op de voortplanting. En laat het nou net zo zijn dat de mensen die er het vruchtbaarst uitzien, het aantrekkelijkst gevonden worden. Dit is ook de reden waarom oude(re) vrouwen niet meer zo aantrekkelijk gevonden worden en de jonge(re) wel. Onbewust speelt daar inderdaad de juiste heup/tailleverhouding bij de vrouwen een grote rol in, het maakt hierbij niet uit of ze slank of wat dikker zijn, als de verhoudingen maar kloppen. Vandaar dat meisjes ook ineens aantrekkelijk gevonden worden door jongens zodra ze heupen (en borsten) krijgen. En daarom worden ook vrouwen met een zogenaamd atletisch figuur over het algemeen minder aantrekkelijk gevonden. En oudere vrouwen verliezen ook vaak die ideale maten. Volle lippen staan ook(onbewust) voor vruchtbaarheid, hetgeen dus aantrekkelijk wordt gevonden. En waarom vinden vrouwen jonge, gespierde mannen zo aantrekkelijk? Omdat ze zo onbewust aan vrouwen het signaal afgeven dat ze sterke genen hebben en voor sterk nageslacht zullen zorgen. Juist....die voortplanting weer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent knap, mooi en aantrekkelijk als je zeker van jezelf bent, zonder dit overdreven duidelijk op tafel te gooien.

Daarnaast is er de fysieke geometrie: Mensen die vrijwel perfect symmetrisch zijn, worden als ‘mooier’ gezien dan mensen die dit niet zien. Perfecte symmetrie is ook weer niet juist; dan gaan mensen ook twijfelen.

De derde methode is het oog van de geliefde: De persoon die jouw lief heeft vind je altijd knap, aantrekkelijk en mooi.

Met dank aan jelle.