Zwangerschap

Mijm vriendin en ik hebben 3x sejs gehad met condoom, alle 3 niet gescheurd. Toch is ze al 7 weken niet ongesteld , ze durft geen test te halen. Wat moeten we doen en hoe groot is de kans

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Als hij echt niet gescheurd is, is de kans heel erg klein. Willen jullie het toch zeker weten, dan ga jij die test toch voor har halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sterredag
12 jaar geleden
prima antwoord hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ik snap de min niet
Als je geen test durft te halen zijn er twee andere opties:
1) naar de dokter (veel enger dan een test halen)
2) iemand in vertrouwen nemen en die de test te laten halen.

Waarom ga je anders niet naar een stad verderop en haal je daar een test, niemand die je daar kent.
Zekerheid is fijner dan in onzekerheid blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de puberteit is de menstruatiecyclus vaak nog onregelmatig, dus als je vriendin nog in de puberjaren zit, valt het vast daaraan te wijten.

Ook is het zo, dat als je bang bent dat je zwanger bent, de menstruatie juist uitblijft vanwege de stress.

De kans dat ze zwanger is, zal dus niet zo groot zijn, maar voor de zekerheid raad ik jullie toch aan om een test te doen. Zo'n test verandert niets aan het feit of je zwanger bent of niet. Dus beter er nu achterkomen dan over 9 maanden, dan heb je nog alle tijd om te bedenken wat jullie willen.

En als zij die test niet durft te halen, haal jij hem toch?:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het feit dat je met condoom vrijt hoeft niet persee te betekenen dat het 100% veilig is. Als je bijvoorbeeld op haar been klaarkomt kan het ook zijn dat er een beetje sperma bij haar vagina terrecht komt en ook dit kan al voldoende zijn om zwanger te worden. het allerbeste is toch om een test te halen als is het maar om uitsluitsel te krijgen wat de oorzaak is. Als ze niet zwanger is kan je altijd nog naar een arts om de mogelijkheden na te lopen. Maar hoe eerder je weet wat er aan de hand is hoe beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
k hoop dat condoom het beter deed dan je toetsenbord :)

haal een test dan weet je het zeker.

hoe groot die kans is, dat is niet te zeggen (regelmatige menstruatie bv, de vruchtbare periode die bij elke vrouw weer iets anders is, de dagen dat je gemeenschap hebt gehad etc)

de kans is klein, maar een kleine kans is ook gewoon nog steeds een kans.

je hebt hier testen voor die je zo kan halen bij de drogist of apotheek. hiermee kan je bijna helemaal zeker zijn (als je de test goed doet) en wil je echt 100% zekerheid zal ze even naar de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal 100% veilig is een condoom niet. Dat is geen enkel anticonceptie middel. Maar ook een zwangerschap is erg klein, en zeker als je het met condoom gedaan hebt. Een meisje word lang niet altijd zwanger tijdens een vrijpartij ,zelfs niet als er helemaal niks geen anticonceptie gebruikt is.( Dit om je even gerust te stellen.) Ga toch in ieder geval voor de zekerheid naar de apotheek toe, en koop zo,n ding.Want aan maanden twijfelen heb je echt helemaal niks. Dat geeft alleen maar stress.
Wat nog meer een reden kan zijn voor het weg blijven van de menstruatie is moeilijk te zeggen. Omdat dat er nogal wat zijn.
De meest voorkomende is dat haar lichaam nog regelmaat moet krijgen. En dat kan nog wel even duren.
En stress en ondergewicht of te fanatiek sporten kunnen er ook voor zorgen dat het weg blijft. En........als je vriendin al een paar jaar aan de pil is en nu ineens gestopt is dan kan het lichaam van slag zijn het moet dan op eigen krachten weer hormonen aan maken en dan kan het even duren voordat er weer een eisprong komt en dan vind er ook geen menstruatie plaats. ( maar goed deze reden lijkt me niet echt voor jullie van toepassing)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan haal jij de test,
zeg dat het echt moet,
en dan hoeft ze ook niet meer bang te zijn voor de uitslag.
probeer er zo snel mogelijk achter te komen,
want het kan grote gevolgen hebben als je het niet doet.

sterkte(L)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga nu even bewust heel streng zijn:

Ga die snel test halen, en zeur niet!!! Het heeft geen enkele zin om te miepen, als ze echt zwanger is, veranderd die test de issue niet! En anders is het een opluchting en rede om samen gebak te gaan halen!!

Helpen deze strenge woorden? Soms moet je als vrouw zijnde effe ballen hebben. Dat is nu het geval.

en wees blij, de kans dat ze zwanger is, is nihil.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is nu effe niet anders..