kan je herpes genitalis of genitale wratten oplopen wanneer je WEL een condoom gebruikt?

ik las ergens dat je ook herpes kan oplopen zelfs als je een condoom gebruikt en dus WEL veilig vrijt. Is dat zo? zo ja, hoe groot is de kans daar op dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee,maar er zijn ook andere manieren om herpes te krijgen,door bijv. het slijmvlies in je mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, door orale sex met iemand die op dat moment een koortslip heeft die opengesprongen is.
12 jaar geleden
Genitale wratten krijg je als de wratten op de huid van de ander komt. Als de man wratten heeft op de balzak of onder aan de penis dan kan deze huid in aanraking komen met de vrouw. Zij kan san ook wratten krijgen. Een condoom helpt hier niet bij, want die dekt niet alle wratten af.
Helaas weet ik dit uit ervaring...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hay, wat vervelend, dus jij kreeg die soa terwijl je het gewoon veilig deed? (hij had condoom om) En kan je van genitale wratten ook niet afkomen, heeft het ernstige gevolgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yup, hij had condoom om. Met een zalfje gingen ze weer snel weg. Het stomme is dat zowel zijn dokter als ook mijn dokter karig met de info waren. Nu hebben we beide die wratten niet meer, maar of ze nu vanzelf weer op kunnen zetten weet ik niet. Koortslip krijg je als je weerstand minder is, bij deze wratten weet ik niet of dat zo is. Wel vervelend als t weer op komt zetten, anderzijds, binnen een week zijn ze ook weer weg.
Maar, tis wel suck ook een soa te krijgen als je het veilig denkt te doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah idd in feite kan je het nooit volledig uit sluiten tenzij je 1 partner hebt en beide absoluut monogaam zijn....maar ik vind soa's sowieso heel onduidelijk..want in feite wordt niemand met een soa geboren en is elke soa dus ooit ontstaan op een of ander manier....hoezo zou het weer niet zomaar kunnen ontstaan...zelfs als je allebei soa vrij bent.....maar bij herpes kunnen ze idd weer opduiken omdat de virus nooit uit het lichaam verdwijnt maar bij genitale wratten weet jij dat dus niet? ook nooit proberen te achterhalen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn partner en ik zijn beide monogaam. De wratten heeft hij ws overgehouden uit een vorige relatie. Nu Zijn we beide 'schoon' en hebben we ze al lang niet meer gehad. Ik heb wel proberen te achterhalen of het vanzelf weer terug kan komen, maar onze dokters geven verschillende info. Op het www staat t ook niet duidelijk. Mijn dok herkende ze eerst niet eens als wratten, (ik had er toen ook pas 1). Zelfs niet terwijl ik zei dat mijn vriend wratten had. Toen ik er meer kreeg heb ik zijn zalf gebruikt en waren ze in no time weg.
Genitale wratten zijn een vorm van HPV virus. Gezien de onkunde van onze artsen en ook geen eenduidige info op www laat ik het er maar bij. Op zich heb je er geen last van, en als je er op tijd bij bent hoef je ook niet te wachten tot het er ranzig uit ziet. Bij uitbreidende bultjes gewoon zalf op smeren. T doet geen zeer, t jeukt niet. Als t terug komt zie ik t wel. Wordt t weer een weekje zalven.
Tis n onschuldige soa...
Ja dat kan heel goed. En je kan het al krijgen van het gebruik van dezelfde handdoek.
Het is een relatief ongevaarlijke aandoening, kan alleen wat ongemak geven.
Het is zo dat ongeveer 75% van de bevolking dit virus onder de leden heeft, maar lang niet komt het bij iedereen tot uiting of je merkt het niet.
Maar als je er een of meer hebt, gewoon ff behandelen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herpes een onschuldige soa? ik lees op soaaids.nl iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb toch liever herpes als aids..ahaha..allerliefst natuurlijk niets...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah dat klopt en misschien liever nog aids dan blind zijn of beide benen verliezen? Maar dat aids erger is dan herpes wilt niet zeggen dat herpes een ''onschuldige'' soa is. Het probleem met herpes is dat die virus niet te genezen en dat het altijd in je lichaam blijft, dat is het grootste probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover bekend heeft dat virus geen verdere invloed op de gezondheid van de persoon.
En wij hebben wel meerdere virussen in ons lichaam zitten die onschuldig zijn.
Het probleem is dat ze besmettelijk zijn. En daarom worden ze niet als onschuldig bestempeld. Aan de andere kant bij een soa test wordt er niet op onderzocht. Dat zegt martine 74 toch ook, ik heb het ongeveer zelfde meegemaakt, maar hij ging wel vreemd maar omdat hij toen geen sex met mij had, ontsprong ik de dans. Zijn dokter heeft toen wel tegen mij gelogen, door te zeggen dat ze een incubatie tijd konden hebben van meerdere jaren. maar hij heeft er nog nooit last van gehad daarvoor ......... en mijn gynaecoloog zei ook dat dat niet waar was..... dus toen heb ik hem maar eruit gezet haha ;-)