Veel mastruberen is dat erg?

Ik ben jonge man van 23. En ik ben sinds mijn 13 erg opgewonden. Ik heb geen iedee waar dat door komt dat ik gewoon de hele dag door zin in sex heb. De laatste een paar jaar is het erg geworden ik ben de hele dag door geil, ik kom minstens van 5 tot 12 keer per dag klaar,(soms ook vakker) soms gaat het vrij snel maar soms duurt het ff en ik denk niet eens aan porno. Mijn penis wordt gewoon vanzelf hard zonder dat ik daar wat voor hoef te doen. Laatste keer toen ik sex had duurde het ongeveer 2 uur totdat ik klaarkwam. En andere keer ben ik na 5 uur vrijen nog niet klaar ik snap niet waar dat aan ligt en van porno wordt ik ook niet echt van opgewonden in begin eenbeetje maar na 15 minuten vindt ik het niet meer interessant. Ik gebruik geen middelen maar wil een keer viagra proberen , is dat schadelijk trouwens? Het gebeurt vooraal vroeg in de morgen wordt ik eens wakker van omdat ik voel me super geil. Ik wil graag een vriendin maar ik ben bang dat ze gaat denken dat ik sexueel verslaafd ben ofzo. Wat vooraal raare is als ik heftig klaar kom dan denk ik hehe , na 15 minuten begint het weer opnieuw. Kan iemand zeggen of dat wel normaal is of niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je al het geluk hebt dat je zeer makkelijk stijf wordt, is viagra niet aan te raden.
Het is namelijk een vaatverwijder... En grote kans dat het bij jou veel langer gaat duren dan normaal/ gezond is. En daardoor kan je schade aan je bloedvaten krijgen.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
klinkt vrij normaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt mij in de oren als " een dwangmatige handeling" veroorzaakt door een behoefte aan seks. Het klinkt op zijn minst als een soort sexverslaving, ik zal zeker hulp zoeken bij de dokter of een groep/organisatie, want dwangmatig handelen naar deze gevoelens maar liefst 12 keer op een dag is niet normaal.

Antwoorden (4)

Heb je er lást van? Ga dan eens met je huisarts praten, die kan je eventueel doorverwijzen naar een seksuoloog.

Heb je er geen last van? Dan heb je gewoon een bovengemiddelde behoefte aan seks.

Vijf tot twaalf keer per dag vind ik zelf wel veel trouwens, dat lijkt me al snel hinderlijk worden voor je dagelijkse activiteiten, zeker als je de hele dag aan seks denkt. Het grappige van seks en seksuele opwinding is dat het steeds meer wordt naarmate je er steeds meer mee bezig bent, dus misschien helpt het om te proberen wat gebeurd als je wat minder vaak masturbeert. Lukt dat niet en wil je zelf wel graag minderen, zie dan de eerste alinea van m'n antwoord.

Dat het lang duurt voordat je klaarkomt zou kunnen komen door je intensieve masturberen, een man heeft nu eenmaal wat tijd nodig om tussendoor 'op te laden'. Zowel ejaculeren als het bereiken van een hoogtepunt wordt moeilijker als je jezelf die tijd niet gunt. Ook kan heel intensief masturberen, zeker als je zeg maar een stevige 'greep' gebruikt, je gevoeligheid wat verminderen, waardoor je op den duur juist moeilijker klaar gaat komen. De oplossing is dan simpel, en dat is minder masturberen.

Viagra is voor mannen met een erectiestoornis. Daar heb jij zo te lezen geen last van, en dan is het inderdaad gevaarlijk om te gebruiken. Elk geneesmiddel heeft bijwerkingen, en de bijwerkingen van viagra wegen echt niet op tegen het positieve effect als je het niet eens nodig hebt. Daarbij kun je het alleen op doktersrecept krijgen, en zonder erectieproblemen gaat jouw huisarts het echt niet voorschrijven, en dat is maar goed ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
Allereerst zeer boeiende vragen. Viagra is alleen op dokters recept te verkrijgen. De reden daarvoor is omdat het nogal ingrijpend is op de behoeften van de mens en omdat de overheid de 'natuurlijke' behoefte van de mens niet wil onthouden waar die nodig is.

Er zijn twee redenen waarom dat de 'zin' in seks bestaat. De eerste reden is de primaire behoefte om te paren (voor de man). De tweede is biologisch: het testosterongehalte dat de paringsdrang veroorzaakt. Deze twee redenen houden elkaar in stand.

Er is een complicerende factor en die wordt het best omschreven als cognitie. De combinatie van paringsdrang en testosterongehalte doet ons ervaren dat er een korte termijn bevrediging ontstaat die naar meer en vaker doet verlangen.

Tijdens de pubertijd wordt de hormoonhuishouding ingeregeld en worden relaties 'gebruikt' om dit op de juiste manier te doen. Een overvloed aan hormonen wordt dan door zelfbevrediging gecorrigeerd.

Alsdan kunnen echter ook de cognitieve problemen ontstaan. In de loop van tijd kan dan een sexverslaving gaan ontstaan. Een voortdurende behoefte aan bevrediging die niet wordt ingegeven door hormonen of paringsdrang maar vanuit cognitie.

Een redelijk goede test is te vinden op de hieronder staande bron.

Sexverslaafd of niet: als je er last van hebt dan is er een mogelijkheid om dit te veranderen. Zelf doen is lastig maar er zijn zelf-hulp groepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 tot 5 uur vrijen totdat je klaarkwam?! Misschien een idee om bij porno industrie binnen te stappen en leg uit je probleem. Ik denk dat groot kans is dat zij gaan jou helpen. In elke geval zul je minder masturberen en minder tot geen porno meer kijken! En je wordt financieel beloont nog!:-) Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je veel masturbeert, er tijd voor hebt en er van geniet,
dan is er niets aan de hand.
als je lichamelijk in orde bent, prima.
als je eenmaal een vriendin hebt, kan je uitleggen wat er aan
de hand is met je en als je dat nu niet echt weet, dan zou ik
als ik jou was, naar mijn huisarts gaan en vertellen wat mijn problemen zijn...
de huisarts weet wat "gemiddeld" normaal is en kan je helpen
om er achter te komen of en wat er mis is, áls er iets mis is!
advies: ga naar je huisarts !

Toegevoegd na 2 minuten:
waarom zou je viagra proberen??? dat is bedoeld voor mannen die erectieproblemen hebben!
daar heb jij toch geen last van!?