Waarom worden borsten bij vrouwen gezien als een supranormale prikkel?

Grote borsten zijn volgens mannen seksueel aantrekkelijk. Maar waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Amadea
11 jaar geleden
Niet volgens mannen. Maar volgens SOMMIGE mannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is een kwestie van smaak hoor, persoonlijk heb ik niks met grote borsten. Vind een meer natuurlijk ogende cupmaat veel mooier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mannen hebben gewoon iets in hun hoofd dat ze het fijn vinden om naar te kijken en en aan te zitten.
ItisILeClerc
11 jaar geleden
wat is supranormaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeievraag ItisI!
ItisILeClerc
11 jaar geleden
Ik heb al wat gevonden: het blijkt een Franse term uit de biologie.
"En biologie, les stimuli supranormaux ou hyperstimulus sont des caractères qui provoquent des réponses exagérées des organismes."
http://fr.wikipedia.org/wiki/Stimulus_supranormal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt :)

Antwoorden (3)

Oerinstinct. Grote borsten geven de man een prikkel dat vrouw geschikt is voor voortplanting, want daar zijn die borsten eigenlijk voor bedacht. Er zijn ook theorieën die vermelden dat ze in de loop der tijd van achteren naar voren zijn ge-evolueerd, omdat de mens rechtop heeft leren lopen; het zou een kopie zijn van de billen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoorde ik ook zojuist op het tv programma Savage U
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn ook theorieën die vermelden dat ze in de loop der tijd van achteren naar voren zijn ge-evolueerd, omdat de mens rechtop heeft leren lopen; het zou een kopie zijn van de billen! Sorry Freek maar ook jij weet dat dit volledige onzin is, bij alle primaten (ook die van eeuwen geleden) zitten de borsten aan de voorzijde.
Als eerste wil ik ff vermelden dat niet elke man zo over borsten denkt,maar ik denk ook dat het een oerinstinct is. Misschien dat de mannen onbewust denken dat grote borsten veel melk afgeven voor als de vrouw is bevallen,zodat het kind snel groot en gezond wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat er in de tepels heel veel zenuwuiteinden zitten.