Is mijn penis te groot voor een normale condoom?

Omdat ik nog redelijk jong ben heb ik pas 2 keer een condoom gedragen. Het ging hierbij beide om een "Durex Classic Natural". Nu vond ik zelf dat deze echt enorm strak zat zo erg zelf dat ik bij het klaar komen (wanneer mijn penis nog net dat klein beetje uitzet) het juist zeer deed. Mijn afmetingen zijn lengte: 15.2 en omtrek: 13 tot 13.6. In de lengte is hij niet zo groot en daar heb ik dan ook geen last van maar de omtrek wel.

Ik hoop dat iemand mij informatie kan geven of dat het hoort dat hij zo erg straks zit. Of dat ik grotere condooms moet kopen etc.

Alvast bedankt voor uw (normale) reactie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan probeer je toch gewoon de xl versie...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Te strak is niet goed maar het condoom moet ook niet te wijd zijn want dan kan het afglijden. Probeer eens een grotere versie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Condooms kopen is nou niet echt het leukste wat ik doe. Ik ben dan ook het liefste zo snel mogelijk weer uit de winkel... Wanneer ik xl condooms ga kopen heb ik al snel het idee dat de verkoper denkt dat het een grap is ofzo en een gesprek met me wilt beginnen. Ik ben niet erg verlegen maar zo'n gesprek in een winkel lijkt me verschrikkelijk, dus heb ik liever vooraf wat informatie.
Ritsuka
9 jaar geleden
als iemand een gesprek wil beginnen hoef je er niet op in te gaan
en niemand vind het leuk om condooms te halen, die verkopers weten dat ook wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ze ook bestellen via internet. Maar de gemiddelde verkoper vraagt niet of je wel de juiste maat hebt, of lacht je niet uit, doe gewoon net alsof je een pakje paracetamol afrekent, hoe nerveuzer of gekker jij doet, hoe meer je opvalt. Persoonlijk vind ik het heel verstandig als jongeren condooms gebruiken, een condoom moet strak zitten, anders glijd hij af, maar knellen mag hij niet. Hier kun je vinden welk condoom je nodig hebt:
https://www.condoom-anoniem.nl/nieuws/130-condooms-op-maat
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind ze zelf ook vrij strak zitten, maar volgens mij is dat onvermijdelijk. Ze moeten wel strak zitten om verschuiven te beperken en lekken te voorkomen.
Condooms kopen is juist master; zo laat je zien dat je verstandig bent en weet wat je doet. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb alleen nog een vraag over de link die @crea stuurt. Wanneer ik bij mijn omtrek kijk moet ik de condoom hebben van 60mm nominale breedte. Alleen de lengte van dit condoom is 195mm lang. Terwijl mijn penis maar ~15,2 cm is. Het lijkt me niet echt goed voor beschermen/gevoel om ongeveer 4 cm over te houden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je houdt geen 4 cm over, je condoom rekt uit in de lengte, net als een ballon waar je aan trekt, dan wordt hij smaller in de breedte, zo is dat ook bij dit condoom, je moet een condoom hebben voor een dikkere penis, voor welke lengte deze bedoeld is maakt niet zoveel uit. Je moet voldoende ruimte overhouden voor de omtrek.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@crea aah dat verduidelijkt de maten, bedankt!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Gewoon goed om condooms te kopen. En als je het onprettig vindt bij een drogist of supermarkt kan je altijd naar een seks shop gaan. Zoals Christine le Duce. Zij zullen niet raar opkijken en alles wat ze verkopen kunnen ze extra informatie over geven. Zij zien hun producten gewoon zoals een bakker zijn brood ziet en een groenteboer zijn kool.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, dat die verkoper het raar zou vinden als je een grotere maat condooms koopt, zit echt in jouw hoofd. Niet dat dat het minder lastig maakt, en als jij je er ongemakkelijk bij voelt, koop je ze gewoon via internet. Maar er zijn echt maar heel weinig mensen die zo ongevoelig zijn dat ze rare opmerkingen maken over de maat condooms, of voor vrouwen tampons of de hoeveelheid maandverband die iemand koopt in één keer. Net zoals de apotheker niet tegen een vrouw die de anticonceptiepil komt halen zegt dat ze ook condooms moet gebruiken als ze beschermd wil zijn tegen SOA's of de caissière bij de HEMA tegen een meisje dat een BH cupmaat AA of A koopt, zegt dat ze met die kleine borsten helemaal geen BH nodig heeft. Mensen doen dat gewoon niet, en die enkeling die dat wel doet, werkt er waarschijnlijk niet lang meer. Maar zoals gezegd: als jij je er ongemakkelijk bij voelt, bestel je ze gewoon via internet. Bestel een paar verschillende grotere maten, eventueel van verschillende merken (de pasvorm kan verschillen per merk) en probeer ze uit. Bij voorkeur passen bij soloseks zolang je twijfelt aan de juiste maat, zodat je niet in hoeft te zitten over scheuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem is dat ik op het moment nog thuis woon en binnenkort op kamers ga... Iemand ervaring hoe dat pakketje eruit ziet van de buitenkant? haha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gewoon wit doosje zonder enige opdruk...... Alleen de postbode of postbodin herkent deze doosjes al van verre en zal je grijnzend of zaadvragend aankijken.... :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Webwinkels die condooms verkopen, weten heel goed dat de meeste mannen geen pakje willen ontvangen met een grote sticker met de opdruk "80 stuks Durex XXL" :-). Kijk gewoon even rond op die websites: hoogstwaarschijnlijk geven ze al duidelijk aan dat je je bestelling ontvangt in een neutrale verpakking. Heb je toch je twijfels, dan kun je even mailen of bellen. Het hangt er dan natuurlijk wel een beetje van af hoe nieuwsgierig jouw ouders zijn. Als jij vrijwel nooit via internet bestelt, kan het natuurlijk zijn dat ze willen weten wat je besteld hebt. Als je niet wilt dat zij dit weten, dan moet je daar iets op verzinnen. Maar de meeste ouders zullen het toejuichen als hun zoon condooms bestelt. Je gaat binnenkort op kamers schrijf je, dus je zult vast geen 14 meer zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@lies12 bedankt voor je reactie, nee ik ben zeker geen 14 meer. Ik zou ook niet weten wat een 14-jarige al met condooms moet. Verder denk ik dat ik ze gewoon in de winkel ga halen wanneer ik op kamers zit. In een grote stad zijn er wel stadsdelen met winkels waar je normaal gesproken niet komt ;)

Het beste antwoord

Als een condoom zo knelt dan is die gewoon te klein. Voor de maat van je condoom is alleen de omtrek van je penis van belang. Bij een omttek van 13cm zou je ongeveer maat XXL moeten hebben. De precieze maat kan per merk een beetje wisselen, dus het is ook een kwestie van uitproberen welke niet te strak zit zonder af te glijden.

Condooms kopen in de winkel blijft altijd vervelend; gelukkig zijn er vele sites waarop je condooms anoniem kan kopen. Vaak kan je daar ook condooms per stuk kopen. Dat is dan weer handig om verschillende maten te kunnen uitproberen.

Maar goed, als antwoord op je vraag: hoogst waarschijnlijk is zijn de condooms inderdaad te klein geweest.