Waarom kan de duur van een orgasme bij de mens niet worden verlengd?

8 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er zijn idd alleen trucjes bekend om het orgasme uit te stellen, maar niet om dat moment zelf langer te laten duren. Ben benieuwd naar reacties!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou de vraag niet moeten zijn: Kan de duur van een orgasme worden verlengd? Zo nee waarom niet? Je neemt nu al stelling in de vraag. Ik vraag me af of die stelling juist is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Onderzoek heeft aangetoond dat een verhoogde dosis van arginine zorgt voor langere en intensere orgasmes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arginine
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel maar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk doelt de vraagsteller op verlenging door oefening/training/meditatie.
O.a. uitstellen zal de heftigheid en duur zal ook verlengen.
tinus1969
8 jaar geleden
Bij mannen of vrouwen?
Erna55
8 jaar geleden
Hoe beleeft iemand het vrijen?
1. Zo snel mogelijk werken naar een orgasme... Jammer dat het over is.
2. Je kunt genieten van elkaar lijf, strelingen en zoenen. Dan kun je heel erg lang genieten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Goede vraag.
Een orgasme kun je uitstellen door bepaalde technieken,
maar de duur blijft altijd wel hetzelfde.

Antwoorden (1)

Omdat dat technisch gesproken niet nodig is om de kans op bevruchting te vergroten. Het mannelijk orgasme leidt tot het inbrengen van sperma in de baarmoeder van de vrouw. Bij het vrouwelijk orgasme wordt de baarmoedermond in contact gebracht met de plaats waar het sperma terecht is gekomen. Dit vergroot de kans op bevruchting. Zowel het inbrengen van het sperma als het 'dopen' van de baarmoedermond in het sperma hoeft niet langer te duren dan de tijd die het orgasme duurt bij man respectievelijk vrouw. Op de video in de eerste link is dat prachtig te zien, vanaf 44.58 seconden. Uit de video blijkt ook dat een orgasme heel wat inspanning kost, zowel bij man als vrouw, en dus ook daarom qua tijd beperkt moet blijven om de partners niet volledig uit te putten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
+ .
Elk levend wezen is gericht op voortplanting.
De ( verlengde ) duur van het orgasme is evolutionair gezien niet nodig. Je zult het er gewoon mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarom hebben vrouwen orgasmes dan? En varkens een orgasme van 30-minuten?
http://www.goeievraag.nl/overig/vraag/53318/duurt-orgasme-varken