Mijn toompje in mijn penis is gescheurd hoe lang duurt meestal voordat alles zo ongeveer OK is?

want zelfs met plassen doet het pijn was benieuwd hoe lang dit gaat duren ! ?
Toompje is gescheurd afgelopen Donderdagnacht

8 jaar geleden
83.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zoiets beoordelen hangt van zoveel zaken af dat je het beste naar een huisarts kunt gaan. Zeker omdat het op een nogal gevoelige plek zit. Op basis van de gegeven informatie is het ook nattevingerwerk om een duur te stellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.ozg.nl/uploads/bestanden/ed8c7ab3-36f6-4352-9d4b-9002fbf68a76
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
huisarts, ook om de lengte van de scheur te beoordelen. Een adequate behandeling kan de kans dat het verkeerd vastgroeit (en veel littekenweefsel geeft!) zoveel mogelijk beperken

Het beste antwoord

Even voor de duidelijkheid
Ik ben geen dokter en dus ook niet alwetend op dit medisch specifiek vlak.

Heel kort een antwoord op je vraag.
Heel lang mag het niet duren. Normaal gezien is het snel terug toe. De gevoeligheid kan wel langer aanhouden.

Aangezien ik zelf geen toom heb, heb ik het ook nooit kunnen scheuren.
Maar ik heb wel (via via) ervaring met zo'n gescheurd frenulum.
Een keertje heeft mijn vriend dat gehad ( toen hij nog bij zijn ouders woonde,... o man ik schaamde me rot want dan wisten ze dat we iets uitspookten)
Het bloedde niet heel lang, maar wel vrij veel. De wonde was ook snel terug toe. Maar nog wel dagen wat gevoelig.
Na enkele weken had hij totaal nergens meer last van. Maar als je goed kijkt, dan kan je nog altijd de plaats zien waar dat gebeurde.

Op internet ben ik wat gaan opzoeken.
Blijkbaar is het iets dat meermaals voorvalt.
Maar sommigen hebben er uren bloedverlies van. Anderen bloeden maar evenen.
Sommigen kunnen na een week al terug actief zijn, anderen wachten wat langer.
Sommigen krijgen het omdat ze manueel wat te 'wild' zijn, anderen omdat hun huid niet voldoende meerekt.
Sommigen krijgen de raad om zich te laten besnijden, anderen om hun huid wat op te rekken zodat het vlotter gaat, glijmiddel te gebruiken,...
Wat specifiek voor jou van toepassing is weet ik niet.

Maar...
Ik heb in de bijlage een link gezet naar een site waar je veel op kan vinden. Ook zo'n beetje een vraag-site maar dan over medische zaken. Daar kan je nog veel meer info en raad op vinden.