Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gebeurd er als ik op de 1e dag van mijn menstruatie begin met het slikken van de pil? Zet mijn menstruatie dan door of stopt ie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ligt er aan hoe jouw lichaam op de hormonen gaat reageren, het zal wel eerder stoppen denk ik

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Die zal waarschijnlijk langzaamaan (binnen een paar dagen) minderen of helemaal stoppen. Hoe jouw lijf precies reageert, is niet te zeggen. Maar de kans dat je uiteindelijk minder hevig of minder lang bloedverlies hebt dan je anders hebt, is erg groot.

Starten op de eerste dag van je menstruatie betekent trouwens dat de pil direct werkzaam is als anticonceptiemiddel. Daarom wordt ook vaak aangeraden om te beginnen op dag één. Wat dat betreft een prima startdatum dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is niet van te voren te zeggen wat de invloed van de hormonen die jij voor het eerst gaat slikken op jouw lichaam zal zijn. Bij de ene vrouw verlengt de menstruatietijd, bij de andere is die eerder afgelopen.
Het is zolang jij de pil blijft slikken de laatste normale menstruatie, want de bloeding die je in de stopweek gaat krijgen is een onttrekkingsbloeding en geen menstruatie meer. De eerste tijd kun je ook nog last hebben van spotting (licht bloedverlies), gewoon omdat jouw lichaam moet wennen aan de pil.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding