Waarom kom ik niet klaar?

3 jaar lang heb ik al een vriendin en we hebben regelmatig seks(1/2 x per week) en nog nooit ben ik klaargekomen. We hebben al van alles geprobeerd, maar niets helpt!

Met condoom, zonder condoom, pijpen, standjes, glijmiddel en nog veel meer. Ook heb ik een keer een maand lang niet gemasturbeerd, maar dat hielp ook niet.

Mijn vriendin heeft maatje 36 en ziet er leuk uit, dus daar ligt het ook niet aan!

Kan iemand mij helpen?!

Nick

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.5K
Erna55
8 jaar geleden
Ga naar de huisarts.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn. De huisarts kan je indien nog verwijzen naar een seksuoloog.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien vind je hier de oorzaak:
http://mantotman.nl/nl/alles-over-mannenseks/als-seks-niet-goed-gaat/lichamelijke-problemen/problemen-met-klaarkomen
Cryofiel
8 jaar geleden
Hoe oud ben je? Kon je vroeger wel klaarkomen? Heb je wel eens een natte droom gehad?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kom je wel klaar tijdens masturberen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben 22 jaar en kom alleen klaar met masturberen. En ja een natte droom heb ik ook wel eens gehad. Alles is normaal behalve het klaarkomen tijdens seks. Verder ben ik ook wel aardig fit. Ik snap er niks van.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Nickkramer, Misschien vereenzelvig jij te veel met de Nick Kramer die Videos en Films op de markt brengt die opgenomen worden met behulp van Porno-acteurs (actrices).
Erna55
8 jaar geleden
Begrijp ik het goed dat je de naam Nick Kramer hebt gekozen als alias ? En dat deze Nick Kramer een pornoacteur is ? In dat geval kijk je teveel porno. Dat kan de oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@vijfmeter: Raar dat je dan alleen kan bedenken dat je dan van de verkeerde kant bent. Mallert
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nick Kramer is géén pornoacteur. Nick Kramer distribueert films
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben je besneden toevallig?

Antwoorden (2)

Een seksuoloog kan je hierbij helpen.
8 jaar geleden
Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Een vrij veel voorkomende bij jonge en verder gezonde mannen (maar ook vrouwen, zij het in iets mindere mate) is dat je vrij veel en soms ook vrij 'stevig' (met veel kracht) masturbeert. Ik weet uiteraard niet of dat een factor is bij jou, maar er kan een gewenning optreden bij masturberen waardoor je alleen nog maar met die specifieke druk/wrijving/beweging die je jezelf hebt aangeleerd, kunt klaarkomen. Zeker als je merkt dat je inderdaad bij soloseks steeds eenzelfde patroon hebt, kan het zijn dat het je op den duur niet meer lukt om op een andere manier klaar te komen waarbij je minder stimulatie of gewoon een andere stimulatie hebt. Het goede nieuws daarbij is wel dat het vanzelf overgaat, door een tijdje niet of veel minder te masturberen (en waarschijnlijk was die maand daarvoor dan niet genoeg) óf door in elk geval niet meer dezelfde wijze van stimulatie te gebruiken. Het voordeel is natuurlijk wel dat je weet dát je klaar kunt komen, dus dat er geen medische oorzaak voor is. Je zult alleen je patronen wat aan moeten passen om weer een nieuw soort gevoeligheid te krijgen.

Maar er kunnen natuurlijk ook andere oorzaken zijn. Het is mogelijk dat je je niet volledig over durft te geven, dat er een soort psychologische blokkade is als je samen bent met je vriendin. Soms zijn mensen zó bezig met hun sekspartner en de vraag of die ander wel voldoende geniet, dat ze niet in staat zijn om dat los te laten en zich even op zichzelf te richten. En dat laatste blijkt uit onderzoek wel noodzakelijk te zijn voor een orgasme. Er zijn hele geschikte oefeningen die je samen zou kunnen doen die zouden kunnen helpen. Google eens op sensate focus, dat is een breed toepasbare seksuologische techniek.

Wat natuurlijk ook nog kan, is dat je vriendin jou op de één of andere manier niet stimuleert op een manier die voor jou werkt. Je zou haar eens kunnen laten zien wat je doet als je het zelf doet, haar handen kunnen leiden of gewoon wat meer praten tijdens de seks zodat je haar laat weten wat je prettig vindt. Je zou ook eens kunnen kijken naar hulpmiddelen, een vibrator bijvoorbeeld is niet alleen voor vrouwen.

Als jullie er niet uitkomen samen, zoek dan hulp. Je huisarts zou je kunnen doorverwijzen naar een seksuoloog, die je naar alle waarschijnlijkheid prima kan helpen. Wacht daarmee niet te lang, want het is gewoon ontzettend jammer als je ondanks een fijne relatie niet optimaal kunt genieten van seks.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
burgos
8 jaar geleden
Top reactie +++