Vanaf welke leeftijd is het normaal om te mastruberen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
60.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit onze lieve heer wil niet dat je sexuele handelingen pleegt zonder je voorteplanten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vroeg nix aan je lieve heer ._.

Het beste antwoord

Mastruberen...dat weet ik niet.
Maar masturberen...dat is voor iedereen verschillend.
De een begint met 16, de ander met 8 en weer een ander doet het gewoon niet. Dat maakt toch ook niet uit.
Op het moment dat je daar behoefte aan hebt of krijgt...dat is de tijd aangebroken lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

verschilt voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal rond 14 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra je lichaam er klaar voor is. Kan zo vanaf 12 beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam geeft zelf het beste antwoord op deze vraag. Als je klaar bent voor masturbatie zal je hier vanzelf geïnteresseerd in raken, het is tenslotte een plezierig iets, en zelfs erg gezond.

Normailter begint deze ontdekkingfase rond de pubertijd, laten we zeggen vanaf 12 jaar, maar er zullen vast pubers zijn die 11 waren maar ook pubers die 15 waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf de dag/ week/maand/jaar dat een lichaam cq de inwoner van dat lichaam daar aan toe is. Maar hoezo het woord normaal??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je het woord kunt spellen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, het antwoord had dus eigenlijk ook kunnen zijn: "Nooit, want matruberen bestaat niet."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
masturberen =.=
AWM
13 jaar geleden
Ah. Helemaal goed! Dan kan je nu je gang gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joepiedepoepie :D
In de oertijd kregen mensen gemeenschap vanaf het moment dat ze geslachtsrijp waren.

Dit moest ook wel omdat de mensen eenvoudig tè kort leefden om er te lang mee te wachten.

De mens zou dan immers uitsterven.

Onze beschaving heeft ons nochtans geleerd dat dit op te jonge leeftijd niet zou mogen.

Ons lichaam trekt zich daarvan weinig tot niets aan en popelt op een zeker moment naar bevrediging.

Gelukkig heeft de natuur ervoor gezorgd dat we een uitweg kregen..die uitweg heet masturbatie.

Doorgaans zijn meisjes eerder geslachtsrijp dan jongens en zij beginnen dan ook op een iets vroegere leeftijd.

De ene jongen is wat vroeger geslachtsrijp dan de andere.

Vandaar dat ook niet een bepaalde leeftijd als regel kan worden gegeven.

Maar zo rond twaalf, dertien jaar begint bij de meeste jongens de 'jeuk' een beetje op gang te komen en slaan ze de al gauw hand aan zichzelf.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is echt heel verschillend 1 van mijn kids ( meisje ) deed dit al toen zij nog slechts een peuter was - zij had geen idee wat ze deed maar vond het wel fijn ( kennelijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 jaar....
dit herinner ik me van mijzelf, en heb het teruggezien in mijn kinderen later..
(hangen op tafels.. kinderen doen de gekste dingen voor dat lekkere gevoel.. wat van hun is!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk misschien vanaf je 12 de als.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
masturberen bij kinderen is wel iets anders dan bij volwassenen natuurlijk, het is een fase van lichaamsverkenning bij kinderen, ik kan iemand die elf was
wat is de juiste leeftijd?
ik denk dat dat afhankelijk is van persoon tot persoon, sommige mensen doen het nooit, andere soms en andere dagelijks, zo ook met echte seks, wanneer begin je ermee? er is niet echt een richtlijn he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet nog goed ik was 11, het was heel spannend opeens zo´n gek gevoel te krijgen, maar het was nog niet zo intens als het op latere leeftijd werd. Er kwam overigens ook nog geen zaad uit. Volgens mij is dat ook zo´n beetje de gemiddelde leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd speelt bij mastruberen geen rol denk ik.
Heb je zin, gewoon doen joh.
Geniet er van;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra je de behoefte voelt, meestal vanaf een jaar of 11.
Ik was in ieder geval 11 jaar, en was er toen druk doende mee.
Het is heerlijk bevrijdend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dat dat per persoon verschillend is maar zelf zou ik zegen wanneer je eraan toe bent en het dus wilt er is toch niets om voor te schamen aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen correct antwoord. Ik ben zelf begonnen toen ik 9 was toen ik er perongeluk achter kwam. Ik schaamde me hier langvoor en ik word nogsteeds awkward over gesprekken over dit onderwerp, maar ik ben er achter gekomen dat op elke leeftijd het okay is om te beginnen. Doe t als je je er fijn bij voeld, want daar gaat t tenslotten over. Er is geen leeftijd.