Twijfel , besnijden of niet?

Ik denk om morgen te gaan naar een ziekenhuis om me laten besnijden. Maar er ontstaat twijfel of zou ik dat nou doen of niet. Het probleem is dat mijn voorhuid gaat niet helemaal naar achteren en dus blijkt dat toompje is tekort en dat doet pijn. En ik krijg daarom een kromme penis, eikel wordt naar beneden getrokken wanneer ik voorhuid naar achteren trek. Ik heb na gevraagd en dat blijkt niet goed te zijn. Dus ik moet me laten besnijden. Andere vraag is loop ik risico op een ziekte als ik laat me besnijden of niet? Heeft iemand ervaring met besnijdenis laat me dan wat weten want ik ben nogal nerveus en wil weten hoe het in zijn werk gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pik, dat hebben heel veel mensen gewoon je voorhuid oprekken rustig aan een oefeninkje per dag en het komt vanzelf goed. Art1988:
"Omdat ik zit in een periode waneer ik niet meer helder kan denken en alle dingen om me geen fout gaan en ik doe alles aan om het goed te maken maar het werkt niet. Ik hoor dat anderen zijn allemaal een gelukige sexleven hebben en ik niet. Ik kan niet een een meisje geintereseerd maken of op een leuke manier aanspreken het gaat constant fout tussen mij en vrouwen. Ik voel me waardeloos en den misschien is dat een oplossing om mijn frustraties te overwinnen." Toch vreemd dat gister dit de rede was en nu heb je een andere rede?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel keer wil je het nog uitgelegd hebben!!
als je echt serieus erover denkt om het te laten doen om welke reden what ever!!!
ga gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel gek ja. je had gisteren nog een andere reden?!

Antwoorden (10)

het lijkt mij alleen maar voordelen te hebben,als je je laat besnijden. welke dat zijn,zul je intussen zelf wel weten. alleen ben ik bang,dat je morgen niet even een ziekenhuis binnen kunt lopen en daar 1 besnijdenis bestellen, daar zul je wel degelijk een afspraak voor moeten maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren had hij een andere rede om zich te laten besnijden. En dat was geen goede rede.
Als ik zo je vraag lees, lijkt het wel of je nog helemaal niet bent doorverwezen naar een specialist voor je probleem.
En dat is vreemd, want alleen via een verwijzing kun je een afspraak hebben voor een dergelijke medische ingreep.

Wanneer een specialist het nodig vind dat je een dergelijke ingreep laat doen, dan lijkt het me duidelijk dat dit voor jou de beste optie is.
Deze specialist kan je bovendien haarfijn uitleggen wat de eventuele nadelen en verdere gevolgen kunnen zijn van zo'n ingreep. Bij hem moet je zijn met je vragen!

Tenslotte kan ik je melden dat besnijden een volkomen veilige ingreep is, mits deze gewoon in een ziekenhuis en door de juiste persoon wordt uitgevoerd.

Op naar de specialist, zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk heeft een specialist dit niet gezegd. Kijk maar hier.
http://www.goeievraag.nl/vraag/besnijden.70448 De reacties bij zijn vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zo benieuwd waarom ik een minduim heb gekregen.
Gewoon nieuwschierigheid: Kan de minner zich melden?
Als ik zo je vragenhistorie lees, denk ik: eerst maar eens lekkerder in je figuurlijke vel gaan zitten (dus niet wanhopig zijn), en dán, in een stabiele toestand, nog eens besluiten of je in je letterlijke vel (je voorhuid) wilt laten snijden.

Voor sommige mensen is besnijdenis een prima ingreep, maar ik heb het idee dat je hier op dit moment niet goed een beslissing over kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besnijden is een verminking van je lichaam tenzij er een medische reden aan ten grondslag ligt. Anders niet meer dan een religieus ritueel. Degenen die de religie die besnijdenis voorschrijven zullen dit tegenspreken. Maar dat vel zit er toch niet voor niets omheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is pas ook een aflevering van 'genante lijven' over geweest, de man in kwestie is, na doorverwijzing naar een specialist, keurig besneden en was van zijn probleem af.

Als jouw uroloog in overleg met jou beslist dat er het beste besneden kan worden, zou ik het vooral doen. Als hij het afraadt, moet je je achter je oren krabben en kijken of je een second opinion wil of dat je je neer kunt leggen bij het oordeel van de arts of misschien hulp moet gaan zoeken voor het idee dat je een besnijdenis nodig hebt of dat je een penis-probleem hebt. Misschien is er ook wel een andere behandeling mogelijk.

Een ziekte zul je er niet van oplopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een kleine snee laten maken zodat je eikel er wel weer doorheen past. Hiervoor hoef je je niet te laten besnijden.

Toegevoegd na 40 seconden:
Het lijkt me verstandiger om dit met een dokter te overleggen in plaats van hier op goeie vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou eerst naar de dokter gaan. En die kan bepalen of het wel of niet noodzakelijk is :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar naar een ziekenhuis gaan, dus laat de onrust voorlopig even los.

Eerst naar je huisarts, deze kan je doorverwijzen naar een specialist en deze laatste zal jouw naar zijn weten het beste advies geven.

Of je ziek kan worden door of na een besnijdenis, weet niet goed hoe je dit bedoeld,maar door of na een besnijdenis zal dit niet anders zijn als er voor.
Wanneer je het over de ingreep zelf hebt, elke ingreep heeft een risico, wanneer zij en jij 'de regels' hanteren,
is die kans zeer gering!

Ik ben geen man maar voor de meeste mannen die besneden zijn heeft het alleen maar voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook laten doen er zijn geen risico s wel is de eikel gevoeliger na de behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Besnijdenis (circumcisie) bij mannen is het verwijderen van de voorhuid. Ik heb moeite met die ingreep uit niet-medische overwegingen en er zijn nadelen maar goed, hele generaties mannen zijn opgegroeid met een besneden penis zonder er een psychotrauma aan over te hebben gehouden en de kans op het overbrengen van SOA's is kleiner met een besneden penis, hoewel uiteraard geen garantie! Bij vrouwen vind ik het in verreweg de meeste gevallen genitale verminking die terecht strafbaar is, maar dit terzijde.

Je noemt dat je je voorhuid niet ver genoeg kan terugtrekken omdat het toompje (frenulum) te kort is. Dat is natuurlijk niet prettig vrijen maar het is een bijzonder kleine ingreep om dat toompje een stukje in te snijden. Laat het je gewoon eens goed uitleggen door de huisarts of de uroloog. Tien tegen één dat je grotendeels gerustgesteld die spreekkamer uitkomt om vervolgens een afspraak voor die minimale ingreep te maken. Is er toch iets anders aan de hand dan hoor ik dat graag.