Ja, dat is een heel normaal gevoel, veel 13jarigen, meisjes en jongens hebben dat gevoel, alleen proberen ze het te verbergen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang leven de hormonen ... in je puberteit wat steeds vroeger begint, spelen hormonen op en die kunnen andere interesses opwekken dan je gewend bent. Van poppen naar jongens of meiden enz. De 1 is er vroeger mee bezig dan de ander en het is volkomen normaal maar het ligt eraan wat je ermee wilt doen. Je nieuwsgierigheid uit proberen zou ik wel stapsgewijs doen anders kan het tegen vallen en is het ïdeale idee van seks ook weg omdat het een minder leuke ervaring is geworden. ONTHOU DAT! en wacht tot je er echt aan toe bent. Leef er naar toe. Wat een wijze woorden weer he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je maar geen zorgen, hoor. Dit is heel normaal. Het hoort bij de puberteit. Dan spelen de hormonen een grote rol rond jouw leeftijd. Dat geeft aan dat je volwassen wordt. Je lichaam ontwikkelt zich en die hormonen zorgen ervoor dat je dat gevoel krijgt om seks te hebben.

Als je er echt aan toe bent, zorg er dan wel voor dat je er 200% achter staat. En stel geen hoge verwachtingen bij de eerste keer. Het is tenslotte je eerste keer, als het er op aan komt :) Enne.. Mocht het moment er op aan komen, doe het dan wel veilig, he! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij dat zo voelt, is het normaal. Er zijn veel meer pubers van jouw leeftijd die dat hebben.
Er zijn ook heel veel pubers van jouw leeftijd die dat nog helemaal niet hebben, en die zijn net zo normaal. Dus kijk niet raar op als je bij een deel van je leeftijdsgenoten herkenning vindt, en bij een ander deel helemaal niet. Ook dat is helemaal normaal!

Ik wil je wel de tip geven om er mee te wachten tot je iemand vindt waarmee je je eerste keer écht wil delen, en niet zomaar in het wilde weg op zoek te gaan naar iemand die wel 'n keertje wil. Rustig aan, dat maakt het alleen maar leuker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is heel normaal,je hormonen zijn zich aan het ontwikkelen en je fantasie slaat ook n beetje op hol.je bekijkt je lichaam nu anders en weet dat de andere sexe er anders uit ziet en voelt dan de jouwe.probeer eerst de ontdekkingsreis bij jezelf voordat je naar het andere grijpt.verzorg t goed en waardeer je lichaam net zo zoals je t andere geslacht zal gaan waarderen.als de tijd rijp is kom je best wel aan je sex.de ëchte sex"bewaar je nog maar even n paar jaartjes.ga geen dingen doen waar je later spijt van krijgt ookal denk je nu van t kan wel.niet doen,wacht nog maar even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor,dat is volstrekt normaal. Maar voorlopig zou ik maar met" de hand aan je zelf slaan" doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel. Maar moet je die vraag hier stellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel normaal. Doen van seks is echter een stuk prettiger als je zowel psychisch als lichamelijk volwassen bent; als je hormonen wat tot rust gekomen zijn, dan wanneer je aan impulsen toegeeft. Jongen of meisje maakt weinig uit. Ik bedoel het niet bevoogdend. Probeer voor jezelf te bepalen of je wel of niet aan seks toe bent en laat je vooral niets aanpraten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is heel normaal, bijna iedereen maakt dit mee rond hun 13de, alleen zijn er niet velen die het laat zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zoals het eerste antwoord. Heelveel kinderen rond de 13 hebben dat, alleen houden ze het verborgen. Om hier echt goed antwoord op te krijgen zie Bron:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is absoluut normaal , je gaat op ontdekkingsreis !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is heel normaal voor je leeftijd hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dan begint het.
maar overhaast het niet stap voor stap blijft het ook langer spannend.
Leer je vriendje eerst beter kennen zodat je elkaar kent en zodat je je niet schaamt.
stel een regel voor jezelf de mijne was altijd dat ik minstens een halfjaar verkering had. Wat we vaak niet haalde.
Als je ook iets doet van kussen tot meer schaam je NOOIT om er met je partner over te praten geef altijd aan wat je leuk of lekker vind en vooral wat niet goed voelt.
EN DENK ALTIJD AAN JE VEILIGHEID VRIJ ALTIJD MET VOORBEHOEDSMIDDEL.