Sex na de bevalling ?

het lijkt dat het niet meer diep genoeg is en zijn ** er niet inpast en doet ook pijn , zelfs tampon lijkt er niet meer tegoei in te passen en voelt heel vervelend daarvoor nooit last gehad. gaat dit over ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ben je ingeknipt? Dan kan er littekenweefsel zijn ontstaan (of als het kort geleden is, kan de wond nog gevoelig zijn).
Als penetratie pijnlijk is, kan ik me voorstellen dat je je niet kunt ontspannen en elke aanraking in de schede naar is, of dat nou je partner is of een tampon.
Misschien helpt het om een tijdje een stop in te lassen: geen penetratie en geen tampons, maar vrijen op een andere manier, en maandverband gebruiken.

Als je veel last hebt, zou ik toch naar de huisarts gaan (en eventueel een gynaecoloog)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan heel goed zijn, dat je vagina nog niet helemaal in de oude toestand is teruggekeerd na de bevalling. Te snel sex na de bevalling kan dan erg pijnlijk zijn.
Als je na voldoende tijd nog steeds wat last houdt zou je een glijmiddel kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zo wie zo de eerste 6 tot 8 weken eerst eens ff rust nemen voor je het weer gaat doen.alles moet weer tot oude staat terug komen.hoelang geleden ben je bevallen dan?wacht eerst tot de eerste menstruatie zich weer aan dient en probeer t dan voorzichtig.gaat t dan nog niet zoals je wilt met veel pijn e.d. ga dan naar je huisarts of gynaecoloog en vraag wat de reden daarvoor kan zijn.ben je ook geknipt tijdens de bevallig.heb je hechtingen gehad?misschien te strak gehecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan komt t denk ik door de knip en de hechtingen natijd.het lidteken van die knip is nu nog erg strak doordat t nu nog erg vers is.dat komt wel weer goed.als het je te lang duurt ga je ermee naar de dokter en vraag je wat je er aan kan doen.in de tussentijd,klinkt heel erg lullig,masseren in n warm bad.en dan voorzichtig aan proberen.warmte ontspant namelijk de spieren.