Hoe kan het dat zachte scheten erger stinken dan harde scheten?

Vaak hoor ik zeggen "Harde scheten ruik je niet!" of juist andersom "Zachte scheten zijn het ergst!"
Uit ruik-ervaring kan ik hierin mee gaan, maar toch vroeg ik me af. Hoe kan dit dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Harde scheten laat je als het nodig is om een behoefte te doen. Want 'het' blokkeert lucht wat door je darmen gaat. Bij zachte scheten laat je alleen methaangas en andere stoffen vrij. Die stoffen stinken erg. Omdat 'het' er dan niet is, gaan alle stoffen dus de lucht in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Mijn harde scheten stinken echter baldadig, mijn zachte trouwens ook....