Last van vocht in de knie...zie uitleg

Ik heb donderdagmiddag mijn knie best wel hard gestoten aan een stalen koelkastdeur. De klap was zo hard, dat de pijn heel doordringend was. Na een beetje wrijven ben ik weer verder gegaan met mijn werk. Toen ik thuis kwam en naar mijn knie keek, was hij helemaal dik en rood/paars. Ondermijn knie is het ook dik geworden en als ik daar met mijn hand overheen ga, voelt het gevoelloos aan....alsof er vocht inzit.....maar nu enkele dagen later doet ook mijn knieholte pijn. Mijn vraag is nu: Moet ik nu direct naar de huisarts, omdat mijn knieholte ook pijn doet, of moet ik rustig aan doen en wachten tot het allemaal vanzelf weggaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar de huisarts!

Het beste antwoord

Het ziet ernaar uit dat je jouw knie flink hebt gekneusd. Er it vocht en bloedresten in het weefsel rond jouw blessure. Dat geeft de ongevoeligheid. Het vocht wordt op een gegeven ogenblik weer geresorbeerd. Bloedresten in spierweefsel of kniebanden hebben veel langer nodig om te resorberen. Dat vraagt om geduld. Als je twijfelt, dan laat je er door een profi naar kijken. Dit soort blessures heeft wat tijd en geduld nodig. De pijnlijke knieholte kan komen doordat bloedresten de wet van de zwaartekracht hebben gevolgd toen je in bed lag om te slapen. Mogelijk ben je gewend om op jouw rug te slapen en dan zakt het bloed in het weefsel naar beneden, dus van jouw voorbeen naar jouw axhterbeen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Naar de huisarts en u laten doorverwijzen om een foto te laten maken om inwendige beschadigingen uit te sluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
En om eventuele inwendige beschadigingen vast te stellen. (spieren, pezen, zenuwen, meniscus etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en blijf tot je naar huisart gaat, met je been omhoog zitten, been ligt gestrekt. Bv op bed met een klein kussen onder de knie.
Heb ook veel ervaring met knieblessures, lijkt me idd goed om naar de huisarts te gaan. Het duurt nu al te lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt als een gemene kneuzing, laat de huisarts er even naar kijken om zeker te weten dat er verder niets aan de hand is.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies is: en dat geldt eigenlijk voor alle trauma's, als je het niet vertrouwd, en gaat twijfelen, raadpleeg dan altijd je huisarts.