Zorg in ieder geval dat je een goed boek bij je hebt. Of iets waarmee je, je kunt vermaken. En je oorwarmers van je handsfreeset willen ook wel eens van pas komen voor de muziek, of de film die ze draaien...

Toegevoegd na 39 seconden:
oorwarmers moeten natuurlijk oordopjes zijn...:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al snel tevreden als ik een vlcuht heb met mijn eigen entertainment systeem, lekker een filmpje kijken, of meerdere films. Vaak staat er ook een brede selectie van muziek op.

Neem wel je eigen koptelefoon mee in het vliegtuig, die zit altijd lekkerder dan die dingen die je krijgt of zelfs moet kopen.

Zowieso vroeg aankomen op het vliegveld zodat je kan kiezen waar je zit, raam of gangpad.

Goede reis!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i.p.v. vroeg aankomen, kun je vaak thuis reeds inchecken via internet en zo een plaatsje uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thuis inchecken is rijkelijk laat voor de terugvlucht.
Ben je kouwelijk, dan een warme broek, dikke trui, fleece, als het maar lekker zit zodat je er in kunt slapen.

Ik had zelf mijn strandlaken in mijn handbagage meegenomen. Erg nuttig als dekentje!

(Opblaasbaar) kussentje voor hoofd/nek.

Lekkere dikke sokken. Houden je voeten warm, ook als je je schoenen uitdoet. Ik vind het op zo'n lange vlucht erg fijn als ik mijn schoenen uit kan doen, maar dan heb ik wel goede sokken nodig.

Oogmaskertje om het donker te kunnen maken voor als je wilt slapen. Evt. oordopjes tegen de herrie.

Heb je een tijdverschil, pas je dan zo vroeg mogelijk aan aan de nieuwe tijd. Meteen na het instappen je horloge op de nieuwe tijd zetten, dat helpt al. Gaan slapen als het op je bestemming nacht is. Wakker worden als het daar ochtend is. Maakt niet uit als de rest van de passagiers zich aan het oude ritme houdt, jij houdt je zover als dat kan aan het nieuwe ritme. Daar doe je jezelf een plezier mee.

Draag je lenzen, doe die dan uit en zet je bril op. De lucht in een vliegtuig is droog, en dan kun je beter geen lenzen in hebben. Slapen doe je ook beter niet met lenzen in.

Drink iets meer dan gewoonlijk. Door die droge lucht heb je meer vocht nodig.

Drink geen alcohol, dat komt in een vliegtuig extra hard aan, en je slaapt er slecht van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is weer een duidelijk verhaal. Complimenten. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk verhaal! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je rota..wij gaan over 2 weken, van die sokken en een plaid is ook een goed idee :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
UH, jij had het over een strandlaken en dacht toen aan een plaid :)
Persoonlijk vind ik een slaappil wel erg fijn. Ik verveel me altijd suf en op die manier heb je nergens last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat je kan slapen (uit jezelf of als dat niet lukt dan maar met een slaappil), zorg erdan ook voor dat je niet aan het gangpad zit, want dan willen mensen constant langs jouw. Wil je toch wakker blijven spelletjes zijn altijd handig (PSP, DS, puzzelboek). Als je van lezen houd gewoon een boek mee nemen.

fijne plekken in een vliegtuig zijn die bij de vluchtdeuren want die hebben gewoon meer ruimte en naar buiten kijken verveelt toch redelijk snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plekken bij de nooduitgangen zijn essentieel als je langer bent dan 1,90 m. Ik krijg mijn knieën simpelweg niet tussen mijn rugleuning en de rugleuning van de stoel voor mij. Als de passagier voor mij dan ook nog zijn rugleuning naar achteren doet, ga ik spontaan herrie maken. Helaas lijken de plekken bij de nooduitgangen te zijn gereserveerd voor 60plussers met een maximale lengte van 1,60 m.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg het tafeltje niet volledig neergeklapt in de economy class van een Boeing toelstel. Kommer en kwel.
Als je voldoende geld besteedt aan een ticket hoef je je geen zorgen te maken. Ik boek op lange afstands vluchten, zoals naar Australië altijd business class, kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Filmpje kijken of slapen.

Wat ik meestal doe is de dag of avond ervoor weinig slapen zodat je moe het vliegtuig instapt waardoor je sneller in slaap valt zodat je geen slaappil o.i.d. nodig hebt.

En neem je eigen mp3 speler o.i.d. mee die je lekker hard kunt zetten. Ik heb namelijk wel eens meegemaakt dat 4 uur lang een klein kind aan het huilen was. Dan is een koptelefoon met luide muziek ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer aan het gangpad te zitten, dat geeft je meer bewegingsruimte (je heoft niet telkens te vragen of je er langs mag).
Zorg voor een goed boek of een puzzelboek.

De meeste vliegtuigmaatschappijen hebben tegenwoordig ook een personal inflight entertainment programma, waarbij je kunt kiezen uit meerdere films en zelf kunt bepalen wanneer je er mee wilt beginnen en/of eindigen.
Slapen kan ook een goed idee zijn, dan kom je wat uitgeruster aan op de plaats van bestemming.

Have fun!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je naast een beetje entertainment echt aanraden om bij het gangpad te gaan zitten. Ik ben zelf 1,85> en heb al behoorlijk veel last van te weinig beenruimte. Als je in de lucht zit kun je mooi de benen languit over het gangpad heen leggen. Kun je het veel beter volhouden;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens zo'n stewardessenkarretje tegen je enkel gehad? Of een oudere die wat slechter ziet en achter je been blijft hangen? Da's voor beide partijen verminderd aangenaam.
Ik vlieg tegenwoordig altijd business class naar verre bestemmingen, maar toen ik dat nog niet kon betalen brak ik de vlucht vaak in stukken. Kost soms imeer soms nauwelijks , later namen wij met 2 personen 3 stoelen, dat is erg goedkoop in sommige gevallen,
Maar nu vlieg ik naar Azie, keurig met een bed (en een slaappil). Kost veel meer, maar is het voor mij waard: geen bloodcloth risico, geen rugpijn gedurende de eerste dagen na de vlucht.