Altijd een bril gehad, nu lenzen.

Heb meer dan tien jaar een bril gehad en nu neem ik lenzen, ben echter een beetje bang voor de reacties. Ja , een keer heeft iemand wel gezegd dat ik lenzen moest nemen omdat dat beter stond, majah, niemand kent mij zonder bril...

Wat kan ik hieraan doen..? Is een beetje onzekerheid die ik heb, maar dat ik me hier mee bezig zal houden had ik dan ook weer niet verwacht eigenlijk, maar toch is het zo :) .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (8)

Ik zat met precies het zelfde. Gewoon doen wat jij wil. Als je vindt dat lenzen je beter staan als een bril neem dan gewoon lenzen. De omgeving valt het nauwelijks op dan je geen bril meer hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik draag zelf al heel lang lenzen. Ik draag mijn bril alleen savonds. Als ik op bed ga liggen tv kijken. Na 2 maanden zet je je lenzen bijna net zo snel in als een bril op. Ik vind lenzen zelf personlijk ook fijner omdat je niks voelt

Praat er met vrienden of familie over. Het zal voor iedereen wel wennen zijn maar na een maand merkt niemand het meer

Succes

Gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je lenzen in doen en je bril meenemen voor d zekerheid maar waarschijnlijk lijk zeggen veel mensen da het je heel goed zal staan en als jij gelukkiger wordt van lenzen moeten mensen dat toch respecteren! Be youtself dat werkt het beste ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen raken mensen vrij snel gewend aan een veranderd uiterlijk. Ik heb een vriend die ook jaren een bril droeg, en toen ineens switchte naar lenzen. Het zag er in eerste instantie heel vreemd uit, maar dat went na een paar weken, en dan staan lenzen sowieso beter dan een bril.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe toch gewoon wat jou het beste lijkt. Het zijn jouw ogen, het is jouw lichaam. trek je toch niets aan van "die zegt dit en die zegt dat, die vindt zus en die vind zo". Als je altijd maar rekening wilt houden met wat anderen vinden kom je niet ver. Iedereen is uniek en laat je niet meeslepen door wat andere mensen denken en vinden wat goed is voor jou! Neem die lenzen en bekijk de wereld vol zelfvertrouwen, zonder last te hebben van die rare brilmontuurranden. (dat vind ik nog wel eens irritant).
En lekker geen last meer van beslagen glazen, vetvlekken, verbogen montuurarmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen wat jij wilt! Je hebt (vind ik dan) meer vrijheid met lenzen dan met een bril en je ziet ook beter als je vanuit je ooghoeken opzij kijkt. Joh, mensen wennen er snelgenoeg aan hoor! Er zijn ook mannen met een baard of snor die ze dan ineens hebben afgeschoren. Staat ook 'raar' of 'kaal' maar dat komt omdat je omgeving even jouw plaatje, jouw gezicht moeten bijstellen. Binnen twee weken is het over hoor! Er zullen altijd mensen zijn die het minder mooi vinden (net als bij je haar afknippen), maar bedenk dat het jouw ogen zijn. Doe lekker wat jij fijn vindt.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Je maakt je waarschijnlijk druk omniets. Hoeveel mensen in e vriendenkring kunnen als je het onverwacht vraagt precies evrtellen wat voor kleur/model bril je hebt.
Je hebt wel kans dat ze je de eerste keer, wat langer aan blijven kijken: Goh, wat zie ik toch aan jou.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja indeed: ze zien soms niet eens dat je een nieuwe bril hebt of reageren inderdaad met "ben je naar de kapper geweest? Ik zie iets aan je maar weet niet precies wat".
Wat is je motivatie om aan lenzen te beginnen? Mijn ervaring in onze winkel is namelijk dat mensen die lenzen nemen, omdat "iemand" zegt dat dat mooier staat, erg veel moeite hebben om ze in en uit te zetten. Belangrijk is dat je er zelf achetr staat. Daarnaast kan je nooit iedereen tevreden krijgen. De een vind je zonder bril leuker, de ander met bril. Sucses in ieder geval!