Waar zitten de darmen tijdens een zwangerschap als de buik van een vrouw heel dik is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

De darmen blijven op dezelfde plek, het is de baarmoeder die naar voren gaat. De darmen worden hooguit ietsje naar achteren gedrukt.

Toegevoegd na 1 minuut:
De baarmoeder groeit omdat er de baby zich ontwikkeld. Je krijgt wel dat de blaas iets verdrukt kan komen, daarom moeten zwangere vrouwen over het algemeen vaker plassen.
12 jaar geleden
De darmen worden iets naar achteren geduwt en de maag gaat wat naar boven toe,de blaas komt wat in de verdrukking.Vandaar dat zwangere vrouwen vaak aandrang om te plassen hebben.Op het eind van de zwangerschap zitten alle organen min of meer in de verdrukking.