open wond na verstandkies trekken normaal?

Ik heb 6 dagen geleden mijn verstandskies onder laten trekken. Twee dagen later heb ik tijdens een bhv cursus geoefend met reanimeren waardoor ik waarschijnlijk door het blazen de bovenkant van de wond open geblazen. Het is nog steeds open en rood. Het lijkt wel een schaafwond maar het doet goed veel pijn zodra ik praat eet beweeg. Is dit normaal? Hielang duurt het voordat de wond dicht. Paracetamol en ubiprofen werken niet. Dit komt denk ik omdat mijn tong/wang tegen de wind aan komt.

Kan het ook een ontsteking zijn? .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Het duurt een dag of 10 totdat de wond genezen is, bij de 1 duurt dat wat langer dan bij de ander. Als het langer dan 2 weken zeer blijft doen, ga dan terug naar je tandarts, ook als je het niet vertrouwd moet je dat doen. Aangezien je deze vraag stelt, kun je ook het beste je tandarts raadplegen, misschien kan hij/zij ook helpen de pijn te verminderen. In de meeste gevallen wordt er een recept voor ibuprofen 600 meegeven tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, sterkte ermee.