Grote bult tandvlees. Hoe kan dit?

Ik heb in januari een slotjesbeugel gekregen . Toen alleen nog maar boven. Ik heb toen heel erg veel last gehad van een bovenkies. Nu heb ik woensdag mijn beugel onderin gekregen en boven een dikker draadje. Dit ging allemaal goed naar mijn gevoel. Toen ik vanmorgen wakker werd zat er een enorme harde grote bult op mijn tandvlees. Weet iemand de oorzaak. Als ik op de bult druk of mijn mijn kiezen op elkaar zet doet het pijn. Graag wil ik hier zo snel mogelijk vanaf want morgen ga ik carnaval vieren t/m woensdag. Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Een grote bult ontstaat door vocht ophoping. Grote kans dat het een ontsteking is, je tandarts weet daar wel raad mee. Zo snel mogelijk bellen voor een afspraak! Als je het laat zitten kan je veel pijn krijgen EN erg uit je mond gaan ruiken. Er is een kans (als het een ontsteking is) dat je antibiotica krijgt voorgeschreven. Dat betekend wel dat je dan geen alcohol mag drinken. Veel sterkte en wacht niet te lang, dat voorkomt een hoop ellende en pijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké dat moet dan maar. Gek genoeg vind ik dat van die alcohol nog het ergste. Ik ben niet bang voor de tandarts want ik waar daar zowat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Woon daar zowat bedoel ik

Andere antwoorden (1)

ik weet het niet zeker maar toen ik mijn tandvlees ontstoken had was er
ook een grote bult tandvlees dus Mischien is het ontstoken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hè. Wat kan ik nu het beste doen? Naar de tandarts of naar de orthodontist