is dit een tekenbeet?

Volgens mij is dit een tekenbeet op de arm van mijn moeder maar ze wil er niks van weten en wil niet naar de huisarts voor een check. Heb ik gelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zie eigenlijk een klein wondje, geen teek. Of heb je die al verwijderd?
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
lijkt mij geen tekenbeet maar een gewone verwonding door scherp voorwerp
flyingcrow
9 jaar geleden
Ziet er niet gezond uit, naar de dokter ermee!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan ook even langs gaan en aan de assistent vragen of je er een afspraak voor moet maken. Hoe lang geleden is dit ontstaan en heeft het er eerst anders uit gezien?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik weet dat deze vraag al een aantal jaar geleden is gesteld, maar ik ben toch benieuwd of het nou wel of geen tekenbeet was? Mijn vriend heeft namelijk zo'n zelfde plek op zijn been.

Antwoorden (2)

Het lijkt er eng veel op. Als ik jouw moeder was zou ik stande pede naar een dokter gaan. Want ik weet via via hoe ernstig de gevolgen van de ziekte van Lyme kunnen zijn, die je hieraan over kunt houden. Dus alsjeblieft, dring er nog meer bij haar op aan!

Toegevoegd na 10 minuten:
= stante pede
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht eigenlijk dat er bij een besmette tekenbeet een rode kring kon ontstaan. Op deze foto lijkt mij meer sprake te zijn van een blauwe plek om een zwelling heen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met alle respect Amadea en zonder te willen bagatelliseren, maar "via via" zegt niet zoveel. De website van het RIVM heeft informatie over de ziekte en gevolgen op de lange termijn: http://rivm.nl/Onderwerpen/T/Tekenbeten_en_lyme/Ziekte_van_Lyme
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het hoeft geen Lyme te zijn maar deze beet ziet er gewoon vreemd uit. Dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en morgen vroeg gelijk naar de huisarts gaan. Waarom zou je het risico nemen? Lyme (kan) ernstige gevolgen hebben, ook blijvend!
oei ! das wel een tekenbeet!
als er kringen omheen komen wijst dat op een tekenbeet
ga snel naar de dokter want de pootjes van de teek kunnen er nog in zitten!