dat heeft te maken met de verhouding vet/spieren dat kunnen wij niet zeggen. een dietist of arts moet je daarvoor raadplegen.

BMI kan je wel zelf testen:

http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij mag rond de 90 kilo wegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit gehoord dat het gemiddelde kg voor een man is de lengte min 100 en voor de vrouw de lengte min 105. Dus 189-100 is ongeveer 89 kg. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de lichaamsbouw. Zolang het lichaam in balans is lijkt mij een paar kg meer geen probleem. Maar wanneer die extra kg op een bepaalde plek gaan zitten dan is er wel een plobleem. M.n. wanneer deze kg zich gaan nestelen:) op/in de buik. Dit kan verstrekkende gevolgen voor de organen in de buik hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te weten of je gewicht normaal is, of dat je misschien in een gevarenzone zit, moet je je BMI (body mass index) weten. Dit kun je meten met onderstaande link.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trap nu niet in de BMI. Dat is de grootste onzin. het gaat zoals ook aangegeven is in het eerste antwoord om de vet/spieren verhouding. Spieren zijn twee keer zo zwaar als vet. Dus het gaat in principe op je vetpercentage. Laat die eens meten, dan weet je al veel meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij zwaar bent gebouwd 90 kilo .
En bij normale bouw 85 kilo .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij zou je dan 75 mogen wegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
108 is wel aan de zware kant een goed gewicht van jou lengte is toch tussen de 85 en 90 kilo voor jou is dat een goed gewicht. Let wel op dat je vet persentage niet te hoog is dat kan een dietiste meten. Als je gezond eet en niet teveel junk-food of al die ongezonde dingen eet dan zal het zeker goed komen en zal je vetpersentage op een gezonde niveau blijven.