Is deze bril schadelijk ? (zie beschrijving)

Ik heb dus een bril sinds een paar weken.. maar dit probleem heb ik dus al jaren. Ik span mijn ogen teveel in, waardoor ik minder knipper en dus uitgedroogde ogen kring. Dit was de uiteindelijke conclusie na zoveel jaar van mijn opticien. Hiervoor heb ik een bril gekregen waardoor ik rustiger zie.. het vage vind ik juist als mijn ogen vermoeid zijn in de avond zie ik slechter door die bril dan dat ik normaal zie. Volgens de opticien heb ik voor ongeveer 80% zicht..

Weet iemand of dit schadelijk is ?, want dan ga ik heel snel een oogarts raadplegen..

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Optiek
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou een second opinion vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Langs de oogarts voor je droge ogen is geen gek idee. Ik heb daarvoor een prima ooggel gekregen. En een bril heb ik echt niet nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt pas sinds kort een bril, maar de opticien trekt na jaren pas de conclusie dat je een bril nodig hebt? vreemd. Of ben je nog maar pas bij de opticien geweest, en heb je al jaren problemen met droogheid zonder naar de optivcien te gaan? Ddroge ogen door turen herken ik. Dat had mijn man ook. En sinds hij een bril heeft is dat over. Het duurt alleen best wel even voor je ogen aan de bril gewend zijn. Dus daar hoef je je geenzorgen over te maken. Mijn man werd in het begin ook heel moe van het door zijn bril kijken. 's-avonds afzetten kan dus geen kwaad. Naar de oogarts gaan kan ook geen kwaad, maar houdt er rekening mee dat dat je 150 euro of meer gaat kosten. Tenzij je eigen risico al op is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@pokemon 6 jaar geleden was ik ook al geweest maar ik had hele beschadigde ogen.. waarbij ik gewoon naar de dokter moest eengel of druppels voor me ogen moest zetten.. 3 jaar geleden ven ik er weer geweest en ik had nog steeds beschadigde ogen en ze snapte het niet, maar ze wilde me hiervoor niet onnodig een geven.. en nu heeft hij denk ik echt zitten brainstormen voor de conclusie.
Erna55
9 jaar geleden
Wat mij verbaast:
Je bent nu 16 jaar oud. Je was 10 jaar toen je " beschadigde ogen" had.
Dit, in combinatie met je leeftijd, is wel een reden om naar de oogarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je uitleg. En de dokter heeft je toen ook niet doorgestuurd naar de oogarts? Ik had niet naar je leeftijd gekeken, maar ik zou als dokter toch allang doorverwezen hebben als iemand zo jong al beschadigde ogen heeft. Bij mijn man was het een kwestie van langzamerhand steeds een beetje minder zien, en ongemerkt dus steeds iets meer turen. Maar dat is dus een heel ander verhaal, niet te vergelijken met jou.

Antwoorden (1)

Ik adviseer je toch een verwijzing naar een oogarts te vragen aan je huisarts. Dat je door je slechte zicht zit te turen om iets goed te kunnen zien en daarom geconcentreerd je ogen moet open houden met het drooglopen van je ogen als gevolg, dat verdient goed onderzoek.
Als je 's avonds met minder scherp licht weer niet goed ziet met een bril lijkt mij logisch, want je hoeft dan minder te turen. Wellicht heeft een goede oogarts een oplossing. En niet om je bang te maken, maar wellicht is er iets anders aan de hand. Laat dus een deskundige er naar kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
En je vraag of je bril schadelijk is, ik ben geen deskundige, slechts een ervaringsdeskundige, maar je nieuwe bril lijkt mij niet schadelijk, alleen vermoeid het je ogen in bepaalde omstandigheden. En dat lijkt mij alleen hinderlijk en vermoeiend.