is axe deodorant slecht voor de gezondheid?

ik heb laatst Axe Africa deodorant gekocht, en ik wil graag weten of deze slecht voor mijn gezondheid is. iemand een antwoord?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.3K
Amadea
8 jaar geleden
Dan zou het toch niet verkocht mogen worden?
Ritsuka
8 jaar geleden
je moet het niet vol gaan inademen natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tevens geen brandend/gloeiend voorwerp in de buurt houden als je je oksels/lichaam sprayt. ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Amadea: dus sigaretten zijn niet ongezond?
Amadea
8 jaar geleden
Dat is uit z'n verband gerukt, Jackd. Producten die voor huidverzorging bedoeld zijn mogen geen schadelijke ingrediënten bevatten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/Phthalate
Cryofiel
8 jaar geleden
Elk product is schadelijk. Daarom is er voor veel producten een maximale hoeveelheid vastgesteld. Je mag ervan uitgaan dat producten die je koopt onder de maximale dosering blijven - mits je ze op een normale manier gebruikt, natuurlijk. Er zijn uitzonderingen waarbij je als consument zelf moet opletten dat je onder de maximale hoeveelheid blijft. Dat betreft sommige voedingsmiddelen. Voor deodorant is dit niet van toepassing.

Antwoorden (3)

Nee, die is niet slecht. Dan zou hij niet verkocht mogen worden. Misschien ben je in de war gebracht door allerlei HOAX- berichten op Internet die vermelden dat bepaalde deo's kankerverwekkend zijn. Net als alle hoaxen, onwaar verhaal
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in sommige deodorants zit het stofje 'Aluminiumchloorhydraat' dat bij regelmatig contact met de huid de kans op borstkanker kan vergroten (het risico geld niet alleen voor vrouwen maar ook voor mannen).

je kan op de achterkant van de deodorant kijken of je het er ziet staan (let op: sommige fabrikanten noemen het anders. in de bron staat welke namen er nog meer voor zijn.)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wiki heeft niet altijd de waarheid in pacht, de engelse wiki vertelt een ander verhaal.
De borstkanker vereniging geeft ook dat er. Geen aantoonbaar verband is tussen borstkanker en alumniumchloorhydraat.
http://www.borstkanker.nl/wat_is_borstkanker_risicofactoren
Opzich valt het wel mee denk ik, tenzij je er veel van gebruikt en op die manier inhaleerd.
Je zou naar de ingrediënten kunnen kijken:http://www.ask.com/beauty-fashion/ingredients-axe-deodorant-92e2e2e69f2802b8
ook te vinden op de site van dat merk dacht ik