mag ik vliegen met teruggetrokken trommelvliezen.?

Ik ben naar de huisarts geweest omdat ik oorsuizen heb in 1 oor hij zei dat mn trommelvlies terug getrokken is, nu ga ik over 2 weken vliegen kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K
Amadea
8 jaar geleden
Wat zei de huisarts toen jij dat aan hem/haar vroeg?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zulke dingen inderdaad met je arts bespreken, wat bij de een wel kan, wil niet zeggen dat dat bij jou ook kan.
Ivana
8 jaar geleden
Zag het volgende op een site voor teruggetrokken trommelvliezen. Misschien heb je er wat aan: mijn tip: vraag aan de stewardes of ze vlak voor de daling 2 plastic bekertjes voor je klaarmaakt met hete, natte watten erin.
dat helpt echt!
gewoon vroeg over je oren heen zetten, en pas eraf halen als t vliegtuig op de grond staat.
je ziet er uit als een malloot maar t helpt. Dat helpt echt! enige tip die ik kan geven
Heb ook kauwgom gekauwd, gegaapd.. alles.. en verging van de pijn.. die bekertjes werken super
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je slim bent, neem dan zelf alvast bekertjes en watten mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De dokter zei dat het wel kan maar dat in het ergste geval mijn trommelvliezen kunnen knappen, dan hoor ik een laar dagen niks maar dat gaat weer over. Het kwam niet zo geloof waardig over wat hij zei. Nou ga ik over 3 weken vliegen op moment heb ik niet echt pijn maar wel een vervelende piep in mijn oor. De bekertjes met watten ga ik zeker proberen (als ik nog ga) wil totaal geen risico nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Ivana had jij dit ook? Ben benieuwd ga het zeker uitproberen
Ivana
8 jaar geleden
Nee. Dit heb ik voor je opgezocht. Mijn schoondochter is purser bij de KLM en zei dat aan zo'n verzoek zeker gehoor zou worden gegeven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Go ja met die plastic bekertjes,wat een gedoe,helpt een koptelefoon ook niet,dat zet je toch ook over je oren,en staat niet zo raar

Antwoorden (1)

Nee, dat is echt niet verstandig. De verschijnselen gaan waarschijnlijk door de luchtdrukverschillen verergeren, en een barotrauma met langdurige gevolgen ligt dan op de loer. Barotrauma betekent: schade aan weefsels die wordt veroorzaakt door een verschil in druk tussen een luchtruimte in het lichaam. Barotrauma van het oor is de meest voorkomende vorm ervan.
Amadea