Waarom gebruiiken (veel) kale mannen Shampoo?

Ik ken namelijk meerdere mannen die kaal zijn maar toch gebruiken ze Shampoo, waarom? Ze hebben geen haar op hun hoofd om te wassen, waarom gebruiken ze dan niet gewoon douchegel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5K
Ivana
8 jaar geleden
Het verschil daartussen is vaak niet zo groot, dan pak je wat voorhanden is. Maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het ligt eraan wat je als kaal beschouwt. hebben die mannen een geschoren hoofd, een randje haar of zijn ze echt zo kaal als een biljartbal? Mijn vader was kaal. op een randje haar na, maar heeft wat er van zijn haar over was tot het eind van zijn leven wel met shampoo gewassen. Misschien gewenning?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je beweert meerdere kale mannen te kennen die shampoo gebruiken... maar het komt niet in je op het ze gewoon te vragen...?
Poet
8 jaar geleden
Misschien hebben ze elders nog haar?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rabelais ik vind het zo raar om het te vragen, zo goed ken ik ze (nog) helemaal niet. Maar ze zijn van zwemmen en ik doe nog maar pas mee, na het zwemmen spoel je je even snel af onder de douches daar en toen zag ik dat er meerdere shampoo gebruiken.

Het beste antwoord

In principe is het voldoende een kale hoofdhuid te reinigen met lauw water. Voor sommige mensen is dat echter niet genoeg, vooral een droge hoofdhuid komt bij kale mensen vaker voor dan bij behaarde mensen, ook eczeem op het hoofd is een vaker gehoorde klacht bij kale mensen. Het eens in de week wassen met speciale shampoo kan hierbij wat verlichting geven, ook kan het helpen eventuele schilfers wat makkelijker verwijderbaar te maken, al is er vaak nog extra verzorging nodig.
Naast deze redenen zijn er natuurlijk ook mensen die ervoor kiezen hun hoofdhuid te wassen met shampoo uit gewoonte, of omdat ze dat frisser vinden aanvoelen. Shampoo op de kale hoofdhuid kan geen kwaad, zolang het maar niet te vaak wordt gebruikt en met kleine hoeveelheden tegelijk, ook de juiste shampoo kiezen is in het algemeen van belang, kies een shampoo die een neutrale zuurgraad heeft en geen/weinig parfum bevat. Zo voorkom je onnodige irritaties aan de hoofdhuid. Als de arts een product voorschrijft, wijk daar dan niet vanaf, ga nooit zelf dokteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Douchegel heeft vaak een ontvettende werking wat droogte, jeuk en irritaties in de hand werkt. Om die reden zijn de meeste douchegels niet geschikt voor de hoofdhuid.