waarom daalt mijn gewicht op de weegschaal wel maar zie ik het niet aan de buitenkant?

Ik heb probleem. Ik wil graag heel dun zijn. Ik ben een jongen 15 jaar en 59 kilo. Alleen ik oog best wel dik en mijn gewicht op de weegschaal is weinig in ver houding met hoe ik eruit zie. Kan je dus een dik persoon zijn maar wel licht zijn op de weegschaal?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
paulus811
8 jaar geleden
Ja als je heel klein bent kun je dik lijken en toch een laag gewicht hebben. Maar waarom wil je 'heel dun' zijn? Is normaal niet goed genoeg?
Erna55
8 jaar geleden
Dat je heel dun wilt zijn vind ik niet verstandig. Je vind dat je er dik uit ziet. Zou het kunnen dat je jezelf te kritisch bekijkt ?
Hoe lang ben je ?
Ritsuka
8 jaar geleden
heb je een negatief zelfbeeld? waar vergelijk je jezelf mee dat je jezelf 'dik' vind?
tinus1969
8 jaar geleden
Wat is je lengte en BMI?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Weegschaal (bijna) kapot of batterijen bijna leeg?

Antwoorden (1)

You don´t always get what you want! @Millian68

Tja, dat is zo, maar is wat je wilt ook realistisch?
15 jaar en 59 kilo
Hoe lang ben je?
ben je 1,59 of 1,89 mtr?

Kijk als je dat nou leest, weet je dat wij nu niet echt een logisch ja/nee antwoord kunnen geven. Wij hebben niet genoeg gegevens ... we weten niet genoeg over je om een 'logisch' antwoord te geven.
Jij ziet jezelf als 'best wel dik' dus ook al zegt de weegschaal dat je niet zwaar bent ...in relatie tot je lengte ... dan nog vind jij jezelf BEST WEL DIK.

[Zonder meer gegevens, meer feiten , kan ik je een ding zeggen ook al zou je meer afvallen , dan nog vind jij jezelf misschien te dik ... dat kan. En wellicht ben je niet realistisch, dan zou je eens naar je huisarts kunnen gaan en vragen hoe het is. Of jij het goed ziet of dat je het misschien anders ziet dan het "is"...]

Ook al zou je nog afvallen >>> pas als je meer gaat bewegen!!! [sporten], zal je lichaam meer tonen... zal je spieren tonen waar voorheen misschien een vetrolletje zat... al kan ik me dat amper voorstellen bij iemand van 15.jaar met 59 kilo [maar al weer >>> dit is ook afhankelijk van je lengte!].

Als je iedere dag op de fiets naar school gaat en 3 keer in de week sport, minstens, dan kan je bereiken dat je lichaam het ook toont die 59 kilo!

Echter er komt nog iets bij kijken >gezond eten< is ook belangrijk, niet hysterisch , maar wel gezond en af en toe zondigen mag best, maar vergeet al je flesjes frisdrank, sportdrankjes, nee vergeet alles met suiker, dus ook geen snickers/marsen maar ook geen chips [heel erg slecht/ verkeerd snoep] en meestal gaat die hele zak toch leeg.

Behalve gezond eten, is het ook belangrijk dat je wel GENOEG eet. Soms zijn mensen gewoon te streng voor zichzelf. Een diëtiste kan je hierin bijstaan.

Milliam68

Misschien daalt je gewicht wel, maar zie jij het niet in de spiegel. Als dat zo is, is het antwoord om meer te gaan bewegen en te sporten.

Vergeet ook niet , dat kan namelijk ook nog, dat je spieren die door meer beweging ontwikkelen wel MEER wegen dan het vet dat verdwijnt, dus je lijkt dan niet af te vallen maar je lichaam verandert wel. [goed idee dus om al je onderdelen -armen/benen/taille/heupen- te meten met zo'n naai-meetlint] Aan de hand daarvan kun je na een tijdje zien dat je lichaam verandert, dunner maar ook gespierder wordt.

Doe je best!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vergeet nog iets: etc.

= verder in reacties =
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik vergeet nog iets: Afhankelijk van je natuurlijke bouw ben je smal / normaal / breed gebouwd ... je botten dus. Daar verander je niets aan. Dit is je basis, daarmee moet je het doen. Was je een vrouw zou ik zo iets zeggen als : je bent een maatje 46 en zult nooit een maatje 38 worden. Als voorbeeld.