Kan je ziek worden van de pil?

Ik lig al de hele week ziek op bed nu ik veranderd ben van pil, veel moeten overgeven en koorts. Daarnaast ook ontzettend emotioneel en down de hele week terwijl ik dit niet had met mijn vorige pil..

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit is overigens tijdens mijn menstruatieweek.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.2K
Amadea
8 jaar geleden
Er heerst een griepgolf, misschien valt het toevallig samen?
Amadea
8 jaar geleden
Je menstrueert trouwens niet als je de anticonceptiepil slikt, maar hebt een onttrekkingsbloeding.

Antwoorden (1)

Vooral misselijkheid en klachten als gevoelige borsten zijn een veelgehoorde klacht bij met name het starten met de pil en dus ook bij het veranderen van pil. Koorts is daarbij niet omschreven en hoewel dat natuurlijk niet uit te sluiten is, lijkt het me waarschijnlijker dat je toch iets anders te pakken hebt.

Zeker als het langer duurt dan een paar dagen is het wel aan te raden om even te overleggen met de huisarts. Als het toch van de pil komt, kan het bijvoorbeeld een optie zijn om de eerste tijd (bijvoorbeeld twee weken) een middel tegen misselijkheid en braken erbij te gebruiken. Vooral omdat die klachten meestal tijdelijk zijn, is dat een praktische oplossing in zo'n geval.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je aanvulling verander de zaak een beetje, omdat je blijkbaar op dit moment de pil niet slikt. Ik neem aan dat je je onttrekkingsbloeding bedoelt en dat je dus je stopweek hebt. Je kunt ook tijdens je stopweek wel menstruatieklachten hebben en daarbij kunnen zeker emotionele labiliteit wel horen en in een enkel geval ook misselijkheid en/of diarree, maar overgeven behalve door ernstige pijn en zeker koorts liggen dan niet echt voor de hand. Dus zoals ik ook eerder al schreef, lijkt het me waarschijnlijker dat er iets anders speelt. Je kunt natuurlijk je stopweek inkorten om te kijken of je je dan beter voelt. En mocht het volgende keren toch weer precies tijdens de stopweek zijn dat je je zo beroerd voelt, dan zou er toch een link kunnen zijn. In dat geval zou je kunnen overwegen om de pil zoveel mogelijk door te slikken, of om terug te switchen naar je oude pil (als dat laatste een optie is tenminste, ik weet natuurlijk niet waarom je in eerste instantie veranderd bent van pil).