Hoe geneest het snelst een pijnlijke spier in de rug ?

Moet ik gaan werken of niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Of je wel of niet moet gaan werken is afhankelijk van wat voor werk je doet
Rustig normaal blijven bewegen en niet overbelasten werkt het beste.
Pijn heb je niet voor niets, dat is een signaal van je lichaam om even rustig aan te doen. Maar helemaal niets doen is ook weer niet nodig.
Je kan SRL gelei halen om op de pijnlijke plek te smeren dat kan de pijn (gedeeltelijk)wegnemen, nadeel is dat je dan misschien weer teveel gaat doen omdat de pijn weg is en je spier heeft toch de rust nodig.

Dus even rustig aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft alle aspecten

Andere antwoorden (4)

ligt aan t werk dat je doet..
lichaamlijk zwaar werk met een pijnlijke spier is niet aan te raden
t snelst genezen is je spier rust geven ..
niet belasten ..
lekker warm bad nemen
en warme doeken erop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein beetje die spier ontzien en het lichaam even de tijd gunnen om te herstellen.

Als het om een scheurtje gaat is de tijd van het genezingsproces natuurlijk afhankelijk van de grootte van dat scheurtje.

Gaat het om een ontsteking, neem dan wat extra vitamine c in dat bevordert de genezing.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door naar de huisarts te gaan en dan advies aan hem te vragen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door massage en in beweging te blijven .