Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

stel ik stop met drinken gaan mijn maag en darmklachten dan vanzelf weg

drinken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Als je echt maag en darm klachten heb raadpleeg dan een dokter. Zeker als dit langer dan 2 dagen duurt.
Met drinken denk ik aan alcohol en dit kan een oorzaak zijn, maar alleen stoppen verhelpt het probleem niet.

Ga naar de dokter deze weet veel meer dan anonieme mensen op het internet mbt gezondheidszaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze afkomstig zijn van het dirnken & je gaat over op een gezonde levensstijl, dan is de kans groot.

Wij zijn echter niet jouw huisarts, en kunnen dit natuurlijk niet definitief beantwoorden. Hup, naar je huisarts voor echt advies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je klachten daaraan gerelateerd zijn wel..
Maar als je bijvoorbeeld last hebt van verstoppingen, zal stoppen met drinken niet veel uitmaken denk ik..
(dan zijn meer vezels eten weer een goede oplossing)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maag en darmklachten kunnen worden veroorzaakt door teveel alcohol gebruik, dus test jezelf eens door een week of 2 niets te drinken. Maar ik weet niet in hoeverre de klachten zijn, ga voor de zekerheid naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Proberen zou ik zeggen!
Dat kan nooit kwaad.

Maar als het na een week niet helpt: HUP naar de dokter.

Je weet maar nooit waar die klachten vandaan komen.
Toevallig is mijn man drie weken geleden gestopt met
alle alcohol, maar zijn maag- en darmklachten zijn niet verdwenen.
Nou heeft hij wel verschillende soorten kanker, dus bij hem kan het de chemo zijn of wat dan ook.

Blijf er niet mee lopen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom"stel ik stop met drinken"?
Waarom gewoon niet stoppen?
Na een paar weken weet je het!
Alcohol en koolzuur ( bier) zijn slecht voor je maag.
Luister naar je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat alle maag/darm klachten komen van drinken. Je geeft ook niet aan hoeveel je drinkt.
Men mag dagelijks best een glas wijn nemen zonder problemen.
Je klachten kunnen ook van stress o.i.d. komen of toch nog een andere oorzaak kunnen hebben.
Het is moeilijk om goed op je vraag te antwoorden omdat je heel summier bent met je gegevens.

Probeer het gewoon en dan zie je wel wat er gebeurt.
Misschien moet je een maagzuurremmer hebben als Pantozol 20 mg. Dit is in de vrije verkoop te koop. 1 x dd 1 tabl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij maag en darmklachten die langer dan pakweg 5 dagen duren (als het heel ernstig is, met een keiharde opgezette maag bijvoorbeeld, zonder uitstel) naar de dokter.
Er kan sprake zijn van een dreigende buikvliesontsteking , darm- of maagperforatie. Dan is er beslist haast bij de behandeling.
En als je stopt met drinken van echt veel alcohol, ondersteuning vragen (o.a. vitamine b12) en misschien tijdelijke opname in een kliniek. Ooit is een logee in mijn huis afgekickt (zonder prof. begeleiding) en geloof me, dat was geen pretje en daarbij knap gevaarlijk. Ik was genoodzaakt 's nachts medische hulptroepen in te schakelen, want o.a. de temperatuur daalde gevaarlijk.
Alcohol is leuk als matig genotmiddel of om er nu en dan eens lekker mee door te halen. Maar wie moeite heeft met mate, kan het beter helemaal late.
Succes hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de klachten door drank komen, zullen je maag en darmen voor een heel groot herstellen. Het ligt eraan hoever het beschadigd is.

Maar even een tip; Stop niet acuut met alcohol. Je zult er zulke hevige ontwenningsverschijnselen van krijgen dat je er nog zieker van wordt. Bouw het af in ongeveer een maan of 1,5. Zo kan je lichaam en je geest langzaam wennen.

Als je echt wilt stoppen met drinken, is het veel verstandiger om professioneel begeleidt te worden hiermee. Vraag je huisarts om advies!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding